جام جهانی 2014 برزیل چند روز دیگر آغاز می‌شود در دوره‌های قبلی جام جهانی اتفاقات جالبی رخ داده است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اتفاقات جالب در دوره های گذشته جام‌ جهانی‌ گذشته بهانه‌ای شد تا آنها را مورد بررسی قرار دهیم.
 
1-  از اولین دوره برگزاری جام جهانی در سال 1930 در اروگوئه‌ تاکنون که این رقابت‌ها 18 بار دیگر برگزار شده است، تنها هشت کشور جام قهرمانی را بالای سر برده‌اند.

2-  هیچ کشوری خارج از اروپا و آمریکای جنوبی تاکنون موفق به فتح جام جهانی نشده است.
 
3-  برزیل تنها قهرمان جام جهانی است که با وجود پنج قهرمانی در این تورنمنت هیچ یک از آنها را در خاک خود بدست نیاورده است.
 
4-  اولیور کان، سنگربان پیشین‌ تیم ملی آلمان تنها دروازه‌بانی است که جایزه بهترین بازیکن جام جهانی( توپ طلای آدیداس) را از آن خود کرده است.
 
5-  در طول مدت جنگ جهانی دوم، اوتورنیو‌ باراسی، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایتالیا جام ژول ریمه را از بانکی‌ در شهر رم خارج کرد و در یک جعبه‌ کفش پنهان کرد تا آن را از دسترس هیلتر  و نیرو‌های آلمانی در امان نگه دارد این جام تا سال 1950 که جام جهانی پس از دوازده سال وقفه دوباره در برزیل برگزار شد در اختیار باراسی بود.
 
6-  رکورد بیشترین تعداد تماشاگری که برای دیدن یکی از بازی‌های جام جهانی به ورزشگاه رفتند در سال 1950 شکسته شد، زمانی که 173 هزارو 850 نفر بازی برزیل میزبان و اروگوئه‌ را در فینالی که در ورزشگاه ماراکانا‌برگزار شد از نزدیک تماشا کردند اروگوئه‌ آن بازی را دو بر یک برد.
 
7-  کره جنوبی تنها تیم آسیایی است که تا به حال به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی رسیده است.

8-  استرالیا رده پایین ترین تیم در میان 32تیم حاضر در جام جهانی 2014است.

9-  تیم کهیل، تنها بازیکن حاضر در میان ملی‌پوشان استرالیایی است که در جام جهانی گلزنی کرده است.

10-  در جام جهانی 2010 نیوزیلند تنها تیمی بود که بدون قبول حتی یک شکست به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. نیوزیلند در هر سه بازی خود بر ابر ایتالیا، اسلواکی و پاراگوئه مساوی کرد. حتی اسپانیای قهرمان هم در این رقابت ها باخت.
 
11-  لقب بدترین مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی از آن فرانسه است که چهار سال پس از قهرمانی‌اش درجام جهانی سال 1998 درخانه، در جام جهانی 2002 کره و ژاپن بدون حتی یک گل زده و درمرحله گروهی حذف شد.

12-  در جام جهانی 1994، اسطوره فوتبال کامرون در سن 42 سالگی گلزنی کرد تا مسن‌ترین گلزن و بازیکن تاریخ جام جهانی باشد.

13-  سرویو ریچاردز، بازیکن اسبق تیم ملی آنتیگوا تنها کسی است که هم در جام جهانی فوتبال و هم در جام جهانی کریکت بازی کرده است.

14-  رکورد بیشترین تعداد گل به ثمر رسیده توسط یک بازیکن در یک بازی جام جهانی متعلق به اولگ سالنکو، بازیکن اسبق تیم ملی روسیه در پیروزی این تیم برابر کامرون  است که پنچ گل به ثمر رساند.

15-  پیروزی 10 بر یک تیم ملی مجارستان برابر السالوادور در جام جهانی 1982 اسپانیا، پرگل ترین بازی و پیروزی در تاریخ رقابت‌های جام جهانی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار