وزارتخانه‌های بهداشت و علوم در تفاهم نامه‌ای مقرر کردند ضمن استفاده از ظرفیت طرفین در زمینه‌های پژوهشی و فناوری در بستر پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، بتوانند از امکانات مشترک آزمایشگاهی و کتابخانه‌ای استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ در این تفاهم نامه که میان معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم منعقد شده هدف ایجاد همکاری و استفاده از ظرفیت طرفیت در زمینه‌های پژوهشی و فناوری در بستر پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان است.



زمینه‌های همکاری و مشارکت در ارائه خدمات آموزشی فناوری از قبیل تبادل استاد، برگزاری کلاس‌های آموزشی کوتاه و بلندمدت، همایش ها و کارگاه ها تعریف شده است.

همچنین همکاری در تولید، تبادل و ارتقای اطلاعات و آمار فناوری و استفاده از امکانات هر یک طرفین شامل آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و کتابخانه‌های جهت ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان از دیگر زمینه‌های همکاری است.

استفاده از امکانات و ظرفیت‌های طرفین برای تجاری سازی طرح‌های پژوهشی و فناوری (از قبیل همکاری جهت ایجاد دفاتر انتقال فناوری در دانشگاه‌های وابسته، ایجاد صندوق های ریسک پذیر، استفاده از ظرفیت خیرین ) و همکاری همه جانبه در پروژه‌های پژوهشی منجر به فناوری در دانشگاه‌های وابسته با ذکر نام وزارتخانه ذی‌نفع نیز از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم نامه سرمایه گذاری مشترک در موضوعات با اهمیت نظیر ایجاد سامانه‌های ارزیابی و نظارت، سرمایه گذاری در طرح های مشترک و صادرات محصول دانش بنیان، همکاری در کسب دانش فنی تولید محصولات مورد توجه برای طرفین، همکاری و ایجاد زمینه‌های مشترک جهت برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مدت اعتبار نفاهم نامه از زمان انعقاد در سال 93 به مدت 3 سال است و کارگروهی مشترک برای اجرای تفاهم نامه تشکیل می شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار