در رژیم خام‌خواری محصولات حیوانی و پروتئین خام استفاده می‌شود که از این طریق آلودگی‌های انگلی، میکروبی و باکتریال وارد بدن شده و می‌تواند باعث آسیب به افراد شود بنابراین این رژیم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

پیام فرهبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: رژیم‌های خام‌خواری متاسفانه شیوع زیادی پیدا کرده است اما اصلا توسط متخصصین تغذیه تایید نمی‌شود.

وی افزود: در رژیم خام‌خواری محصولات حیوانی و پروتئینی به شکل خام استفاده می‌گردد که از این طریق آلودگی‌های انگلی، میکروبی و باکتریال وارد بدن شده و می‌تواند باعث آسیب به افراد شود به عنوان مثال هنگامی که تخم مرغ به صورت خام مصرف می‌شود با میکروبی به نام سالمونا همراه است که ممکن است سلامت فرد را تهدید نماید.

فرهبخش تصریح کرد: 3 دسته گیاهخوار وجود دارد گیاهخوار مطلق معمولا دچار کمبودهای ویتامین موجود در مواد پروتئین مانند ویتامین b12 می‌شوند دسته دوم علاوه بر گیاهخواری شیر نیز مصرف می‌کنند و دسته آخر گیاهخوارانی هستند که از شیر و تخم مرغ استفاده می‌نمایند این افراد رژیم درستی دارند و سلامتی آنها تامین می‌شود. 

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: مواد غذایی مختلف در بسیاری از موارد حاوی آلودگی‌هایی میکروبی هستند که در طی روند پخت از بین می‌روند اگر این مواد به صورت خام استفاده شوند آلودگی‌های میکروبی را به انسان منتقل می‌کنند بنابراین رژیم که به صورت خام خواری باشد کاملا رد شده است و در هیچ جای دنیا توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار