دولت برزیل اعلام کرد دست کم 20 رئیس جمهور و نخست وزیر اعلام کرده‌اند که در رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل که 12 ژوئن تا 13 ژوئیه برگزار خواهد شد به برزیل سفر خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ دولت برزیل اعلام کرد دست کم 20 رئیس جمهور و نخست وزیر از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرده اند که در رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل که 12 ژوئن تا 13 ژوئیه برگزار خواهد شد به برزیل سفر خواهند کرد.   

"جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا قصد دارد برای تماشای بازی تیم ملی آمریکا برابر غنا و دیدار با دیلما روسف رئیس جمهور برزیل به شهر ناتال در شمال شرقی این کشور سفر کند.  

دفتر ریاست جمهوری برزیل با اعلام این خبر افزود 12 رئیس جمهور و نخست وزیر پنجشنبه آینده به همراه روسف در ورزشگاه "آرنا کورنتیانس" شهر سائوپائولو برای تماشای دیدار افتتاحیه بین برزیل و کرواسی حاضر خواهند شد.    

"زوران میلانوویچ" نخست وزیر کرواسی و شش رئیس جمهور کشورهای آمریکای لاتین شامل "ایوو مورالس" رئیس جمهور بولیوی ،" میشل باشله"رئیس جمهور شیلی ، "رافائل کوریا" رئیس جمهور اکوادور ، "هوراسیو کارتس" رئیس جمهور پاراگوئه ، "خوزه موخیکا" رئیس جمهور اروگوئه و "دسی بوترس" رئیس جمهور سورینام در فهرست مهمانان دیدار افتتاحیه قرار دارند.   

 انتظار می رود در دیدار افتتاحیه تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر که کشورش میزبانی جام جهانی 2022 را برعهده دارد و "خوزه ادواردو دوس سانتوس" رئیس جمهور آنگولا ، "جان درامانی ماهاما" رئیس جمهور غنا و "بونگو اودیمبا" رئیس جمهور گابن نیز در دیدار افتتاحیه در ورزشگاه حاضر شوند.   

علاوه بر این بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این مراسم شرکت خواهد کرد.   

در طول این رقابتها نیز رهبران بین المللی بزرگ دیگر برای حمایت از تیم‌های ملی کشورشان در جام جهانی به برزیل سفر خواهند کرد.    

مرکل روز 16 ژوئن برای تماشای دیدار تیم ملی آلمان برابر پرتغال به شهر سالوادور سفر خواهد کرد.  
دو روز بعد نیز ویلم الکساندر پادشاه هلند در شهر پورتو الگری دیدار تیم ملی هلند برابر استرالیا را تماشا خواهد کرد.   

در دیدار 22 ژوئن بین بلژیک و روسیه نیز فیلیپ پادشاه بلژیک و ماتیلدا ملکه این کشور و همچنین الیو دی روپو نخست وزیر بلژیک در ورزشگاه تاریخی ریودوژانیرو حاضر خواهند شد.   

آلبرت شاهزاده موناکو که کشورش در جام جهانی حضور ندارد برای دیدار دو تیم آرژانتین و بوسنی که 15 ژانویه در ریودوژانیرو برگزار خواهد شد و دیدار کره جنوبی برابر بلژیک در همان روز در سائوپائولو به برزیل سفر خواهد کرد.    

انتظار می رود "خوان اورلاندو هرناندز "رئیس جمهور هندوراس نیز برای تماشای دیدار تیم کشورش برابر فرانسه در 15 ژوئن به شهر پورتو آلگری برود.    

پوتین چند روز پیش از برگزاری نشست گروه بریکس (برزیل ، روسیه ، هند ، چین و آفریقای جنوبی) در شهر فورتالزا در شمال شرقی برزیل ، برای تماشای دیدار پایانی جام جهانی به شهر مارکانا خواهد رفت.   
در این ورزشگاه که شاهد اهدای جام قهرمانی به تیم پیروز دیدار پایانی خواهد بود ، اوهورو کینیاتا رئیس جمهور کنیا نیز حضور خواهد داشت.    

با وجود اینکه هنوز رسما تایید نشده است اما احتمالا "شی جینپینگ" رئیس جمهور چین نیز این دیدار را از نزدیک مشاهده خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار