اتحادیه اروپا نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در گابن را 'غیر شفاف' ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس هیاتی متشکل از هفتاد و سه ناظر اتحادیه اروپا که برای نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری گابن در لیبرویل بسر می برد، روند برگزاری این انتخابات و اعلام نتایج آن را 'غیر شفاف' ارزیابی کرد.

ماریا گابریل نماینده بلغاری اتحادیه اروپا در آستانه اعلام نتایج رسمی انتخابات گابن گفت: 'مردم گابن خواسته دموکراتیک خود را در انتخاباتی که روند آن غیر شفاف بود اعلام کردند. من به این مردم تبریک می گویم که اینگونه خواسته های خود را به مقامات خود اعلام می کنند.هیات ناظران از نبود شفافیت در روند برگزاری و اعلام نتایج انتخابات ابراز تأسف می کند.

اتحادیه اروپا از اینکه اخبار لازم مانند فهرست انتخاباتی و فهرست مراکز رأی گیری را در اختیار طرف های مربوطه قرار دهند خودداری کرده اند.'

در حالی که نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری گابن قرار است فردا (سه شنبه) اعلام شود، 'جین پینگ' بارزترین نامزد مخالف دولت کنونی گابن، روز گذشته در نشستی خبر از پیروزی خود در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

پینگ گفت: 'من پیروز انتخابات شدم. منتظرم که رئیس جمهوری برای تبریک گفتن به من، مرا فرا بخواند. زمانی که من در مقابل شما صحبت می کنم، شمارش آرا در همه حوزه های انتخاباتی پایان یافته است و به طور رسمی من رئیس جمهور هستم.'


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار