روسای جمهور آمریکا و لهستان امروز پس از دیدار در ورشو در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ روسای جمهور آمریکا و لهستان امروز پس از دیدار در ورشو در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در این کنفرانس خبری گفت مردم آمریکا ارتباطات عمیقی با لهستان دارند و به ویژه ساکنان شهر من یعنی شیکاگو روابط عمیقی با لهستان دارند و این روابط را خاص می سازد. 

اوباما افزود من به لهستان آمده‌ام تا تعهد پایدار آمریکا به امنیت لهستان را بار دیگر اعلام کنم و بر اساس پیمان ناتو ، دفاع جمعی از وظایف ما در برابر متحدان است. اوباما بار دیگر بر تعهد خود در خصوص امنیت لهستان تاکید دارد که برنامه موشکی ما از جمله سایت‌های رهگیری در لهستان از ابزارهای ما در این خصوص است.

 وی گفت آمریکا به برنامه‌های نظامی از جمله گشت زنی هواپیماهای جنگی اش در لهستان و منطقه بالتیک ادامه خواهد داد. وی گفت آمریکا بر اساس طرحی جدید و با حمایت کنگره نیروهایش را در اروپا افزایش خواهد داد.

وی افزود از کنگره آمریکا می‌خواهیم طرحی یک میلیارد دلاری را برای حمایت از امور امنیتی منطقه تصویب کند که نشان دهنده تعهد تزلزل ناپذیر آمریکا در قبال متحدان ناتو خواهد بود.  

رئیس جمهور آمریکا گفت در دیدار با همتای لهستانی اش در ورشو ، بحران اوکراین موضوع اصلی مذاکرات بوده است. 

باراک اوباما در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور لهستان در ورشو افزود لهستان در ماه‌های اخیر نقش مهمی را در خصوص بحران اوکراین ایفا کرده است. وی افزود ما توافق کردیم که ادامه اقدامات تحریک آمیز روسیه ، برای این کشور تاوان و هزینه‌های بیشتری نیز در پی خواهد داشت از جمله تحریم‌های بیشتر در صورت نیاز .

اوباما گفت روسیه در خصوص همکاری سازنده با مقامات اوکراین در کییف مسئولیت دارد تا از انتقال سلاح‌ها و شبه نظامیان به شرق اوکراین جلوگیری شود .روسیه همچنین باید از نفوذ خود بر جدایی طلبان مسلح استفاده و آن ها را به  متوقف کردن حملات علیه نیروهای امنیتی اوکراین و تخلیه ساختمان‌های تصرف شده ، متقاعد کند. اوباما گفت در عین حال آمریکا و لهستان به حمایت از مقامات اوکراین برای اجرای اصلاحات اقتصادی و سیاسی ادامه خواهند داد .

وی گفت ما همچنین در دیدار با رئیس جمهور لهستان درخصوص همکاری ها و شراکت های دو سوی اقیانوس اطلس در بخش سرمایه گذاری و تقویت روابط تجاری میان آمریکا و اروپا و صادرات بالقوه انرژی از آمریکا به اروپا گفتگو کردیم و توافق شد که منابع انرژی اروپا نیازمند دگرگونی و گسترش است و این گام مهمی است که برای اقتصاد و امنیت اروپا اهمیت دارد. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار