بر اساس بررسی‌ها حدود 15 تا 30 درصد مردم در کشور‌های مختلف جهان، دچار فشار خون بالا بوده که درصد قال ملاحظه‌ای از آنها جوان هستند.

سیامک رستگاری، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: روند رو به رشد بیماری‌های مزمن در سال‌های اخیر، بسیار نگران کننده است و باید برای پیشگیری از آن اقدامات جدی تری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان به بیماری‌ها و عارضه های مزمن از بیماری خود بی اطلاعند، افزود: درصد قابل ملاحظه‌ای از افراد جامعه به فشار خون بالا مبتلا هستند که بسیاری از آنها تا مراحل نهایی بیماری و بروز عوارض شدید از مشکل خود بی اطلاع می‌مانند.

رستگاری تاکید کرد: براساس بررسی‌ها حدود 15 تا 30 درصد مردم در کشورهای مختلف جهان، دچار فشار خون بالا بوده که درصد قابل ملاحظه ای از آنها جوان هستند.

وی یاد آور شد: در کشورمان نیز شمار مبتلایان به فشار خون بالا در سال‌های اخیر افزایش یافته و برآورد می‌شود که بیش از 20 درصد افراد جامعه، دچار فشار خون بالا هستند.

رستگاری خاطرنشان کرد: اگر فشار خون به طور مرتب بررسی و چک شود،می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرده و خطر بسیاری از بیماری‌ها نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های کلیوی را که ارتباط بسیار نزدیکی با فشار خون بالا دارند را کاهش داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فشارخون ، قلب ، کلیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار