سفرای این کشورها از جمعیت هلال احمر ایران درخواست کمک کردند که بنا به گفته مدیرکل اموربین‌الملل هلال احمر، این جمعیت به سرعت به پاسخ آنها جواب مثبت داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شهاب الدین محمدی عراقی، معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، گفت: بروز حادثه ناگوار سیل که در 120 سال گذشته در این منطقه بی سابقه بوده منجر به صدور استمداد اضطراری از سوی فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر شد.

وی افزود: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به این استمداد با ارسال کمک مالی تامین بخشی از مایحتاج ضروری زندگی آسیب دیدگان از جمله اقلام زیستی، مواد غذایی، سرپناه اضطراری و غیره را بر عهده گرفته است.

محمدی عراقی خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بنا بر وظایف ذاتی و قانونی خود ضمن ابراز همدری با آسیب دیدگان این سانحه و اعلام آمادگی برای کمک به آنان، پاسخگویی به این سانحه را وظیفه ذاتی خود دانسته و تلاش می‌کند این گونه کمک‌ها در کمترین زمان ممکن و از طریق سازمان‌های بین المللی به نام جمعیت هلال احمر در اختیار نیازمندان و سیل زدگان قرار می‌گیرد.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه ایران همواره در فعالیت‌های بشردوستانه بالاخص در حوادث و سوانح بین المللی حضور موثری دارد افزود: با اعزام تیم ارزیابی به منطقه، امکان کمک رسانی بهتر و موثرتر به سیل زدگان منطقه بالکان را مورد توجه و بررسی بیشتر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سفر ، کشور ، هلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.