به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،"پویا ایماندار" به ضرورت تجاری سازی عرصه گیم اشاره کرد و توضیح داد: برای تحقق این رویکرد در ابتدا باید استاندارد سازی در تولید و به تعبیری ایجاد صنعت گیم محقق شود.
وی با یادآوری اینکه ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این عرصه نیازمند بسترسازی مناسب در امر تولید و توزیع گیم ایرانی است، افزود: ایجاد شبکه توزیع ویژه تولیدات داخلی همانند شبکه Steam و دیگر مارکت های توزیع بازی در داخل با نظارت بخش دولتی ضروری است.
تولیدکننده بازی رایانه ای استاد سرآشپز با بیان اینکه بازار یابی، تبلیغات و توزیع مناسب در عرضه مطمئن و سوداور تولیدات داخلی نقش مهمی دارد ، گفت: جز رسانه های نوشتاری و تبلیغات محدود هیچ بستری کم هزینه دیگری برای تبلیغات پیش از فروش گیم ایرانی وجود ندارد.
ایماندار ادامه داد: بازی های بسیاری وجود دارد که از ظرفیت ورود به بازار تبلیغات و حمایت اسپانسرها برخوردار است اما به دلیل نبود حوزه بازاریابی و فروش این اتفاق ها کمتر رخ داده است.
تولید کننده بازی رایانه ای"استاد سرآشپز" گفت که به رغم درآمدزا بودن حوزه گیم، بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع بازی رایانه ای رغبت نشان می دهد، این ضعف را می توان با تغییر سیاستگذاری، نوع حمایت و مشارکت و حرکت صحیح به سمت تجاری سازی گیم برطرف کرد.
انتهای پیام/