روز گذشته گردشگران با بی احتیاطی 20 هتکار از جنگل مهروئیه فاریاب را طعمه حریق کردند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، محسن فرامرزپور رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فاریاب در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این آتش سوزی روز گذشته در جنگل مهروئیه فاریاب در اثر بی احتیاطی عده ای از افراد رخ داد.
 
وی ادامه داد: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی اکیپ هایی از سوی آتش نشانی و منابع طبیعی کهنوج و فاریاب به منطقه اعازم شدند.
 
این مسئول به کمبود امکانات آتش نشانی در فاریاب اشاره و تصریح کرد: این امر و شدت آتش سوزی باعث شد که عملیات مهار آتش به مدت هشت سال به طول انجامد.
 
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فاریاب یادآور شد: متاسفانه شهرستان فاریاب به لحاظ تجهیزات آتش نشانی دچار کمبود امکانات است که توجه ویژه مسئولین را می طلبد.
 
فرامرپور همکاری و کمک های مردم را در اطفای حریق را موثر دانست و یادآور شد: 20 هکتار از جنگل مهروئیه فاریاب در این آتش‌سوزی طعمه حریق شد و گونه‌‎های گیاهی از جمله اسکنبیل، گز، کهورک، بوته های مرتعی مانند هندوانه ابوجهل، علف گندم، خارشتر از بین رفتند.
 
وی گفت: افراد باید توجه کنند هنگام حضور در طبیعت نکات ایمنی را رعایت کرده و به این نکته توجه داشته بانشد که با توجه به وجود بوته های خشک و دمای بالای هوا امکان آتش سوزی و گسترش سریع آن وجود دارد.
 
فرامرپور اذعان داشت: بنابراین گردشگران باید از آتش زدن بوته‌های خشک جدا خودداری کرده تا به این طریق کمترین آسیب را به منابع طبیعی که یک گنجینه ملی به شمار می رود را شاهد باشیم.

گفتنی است، جنگل مهروئیه واقع در جنوب استان کرمان با پنج هزار و 400 هکتار وسعت از توابع شهرستان فاریاب بوده که در سال 53 و پیش از انقلاب به ثبت یونسکو رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.