نماینده پارلمان برزیل گفت: سیاست یک بام و دو هوای غرب در سوریه جواب نمی‌دهد و چنین دخالت‌هایی از سوی همه کشورها محکوم است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نماینده پارلمان برزیل در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه که در تاریخ 11 خرداد در هتل اسپیناس خلیج فارس تهران برگزار شد در ابتدای سخنانش از هیئت مدیره این اجلاس تشکر کرد و گفت: باعث افتخار است که برای شرکت در این کنفرانس مهم دعوت شده‌ام و از سوی سازمان دهندگانی که این گردهمایی را فراهم کردند برای حمایت و بحث درباره مسئله سوریه بسیار خرسندم.  
 
وی ادامه داد: موضوع قابل طرح در این اجلاس در راستای ارائه راه حل صلح آمیز برای برادران و خواهران سوری است. 

نماینده پارلمان برزیل با بیان اینکه جهانی که در آن زندگی می‌کنیم جهانی است که در آن مناقشه زیاد است، گفت: بحران‌هایی که در منطقه خاورمیانه و مناطق عربی رخ داده بسیار نگران کننده است. 

وی تأکید کرد: بسیاری از کشورهای عرب دارای فرهنگ غنی اسلامند و کشورهایی‌اند که در آنجا رحمانیت، مهربانی و بخشیدگی خداوند مورد تعهد قرارگرفته است.  
 
نماینده پارلمان برزیل با اشاره به اینکه کشور برزیل به طور سنتی به صلح اعتقاد دارد تصریح کرد: قومیت‌های متفاوتی از آمریکای لاتین و اروپا در این کشور زندگی می‌کنند و شهروندانش یاد گرفته‌آند که با همدیگر هم‌نشینی مسالمت‌آمیز داشته باشند. 

وی افزود: برزیلی‌ها می‌دانند که راه اتحاد را چگونه میان خود فراهم سازند و بر ارزش‌های مردم سالارانه پایبندند بنابراین فکر می‌کنیم که مردم سوریه باید در آزادی زندگی کنند. 

وی افزود: آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در موضع سوریه دخالت می‌کنند بنابراین لازم است که اصول دموکراسی و حقوق بشر در این کشور مورد احترام قرار بگیرد. 

نماینده پارلمان برزیل تصریح کرد: سیاست‌های یک بام و دو هوای غربی‌ها در سوریه جواب نمی‌دهد و این دخالت‌ها در سایر کشورها نیز محکوم است.  
 
وی با بیان اینکه حقوق بشر و دموکراسی ارزش‌‌های جهانی‌اند افزود: تمدن بشری باید به آن احترام بگذارد اما آمریکا و کشورهای همسویش این ارزش‌ها را دستخوش تغییر قرار می‌دهند. 

وی افزود: آمریکا رویکرد دوگانه‌ای نسبت به کشورهای خلیج فارس در پیش گرفته و رویکرد دیگری نسبت به کشورهای دیگر دارد، دخالت آمریکا در کشورهای منطقه به نهایت حد خود رسیده و عملا از تروریسم حمایت می‌کند. 

این نماینده پارلمان برزیل تأکید کرد: بزریل از آرمان‌های فلسطین حمایت می‌کند و خواستار آزادی و حق تعیین سرنوشت برای این کشور است.  
 
وی با اشاره به اینکه بشار اسد در چنین شرایطی قانون تکثرگرایی حزبی را اعلام می‌کند گفت: این تکثرگرایی می‌تواند راه حلی برای حل بحران سوریه باشد و نشان دهنده افق روشن برای این کشور است. 

وی افزود: جامعه بین‌الملل و سایر کشورها باید از هرگونه دخالت نظامی در این کشور خودداری کنند زیرا کسی که علیه ملت سوریه توطئه می‌کند علیه آزادی بیان و دموکراسی توطئه می‌کند و این یک حرکت زشت است و موجب تخریب امید ملت سوریه می‌شود. این حرکت‌ها باید در راستای تحکیم و حمایت از ملت سوریه باشد.
 
نماینده پارلمان برزیل تأکید کرد: دخالت نیروهای خارجی به رهبری آمریکا باعث ایجاد مناقشه در کشورهای عرب منطقه شده و بیشتر از این قابل تحمل نیست و نمی‌توان در برابر آن ساکت ماند، باید در قبال این دخالت‌های نامتناسب کشورهای عرب منطقه با یکدیگر متحد شوند پارلمان برزیل خشونت را از طرف هر کسی محکوم می‌کند. 

وی در پایان از مقامات ایرانی به علت برگزاری این اجلاس تشکر کرد و گفت: باید بدانیم که پلورالیسم و همچنین دفاع از حقوق بشر در راستای ساخت یک دنیای جدید به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم در یک راستا حرفی را به عنوان ابزار در کشورهایی که بحران دارند مانند برزیل، لبنان، فلسطین، مصر، عراق و ونزوئلا پیاده کنیم. 

انتهای پیام/  
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار