سازمان اطلاعات خارجی آلمان قصد دارد برنامه جاسوسی سایبری خود را گسترش دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، طبق گزارش‌‍‌های رسانه‌ای، دستگاه اطلاعات خارجی آلمان (بی ان دی) قصد دارد برنامه جاسوسی سایبری خود را با رصد صفحه‌ها و پورتال‌های اینترنتی گسترش دهد.

رسانه‌های محلی گزارش دادند بی ان دی روی پروژه‌ای کار می‌کند که کنترل هم‌زمان شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر را ممکن می‌کند.

روزنامه آلمانی "زود دویچه زیتونگ" در گزارشی اعلام کرد: "بی ان دی قصد دارد شیوه‌های فنی خود را ارتقا ببخشد تا بتواند به طور نظام‌مند به تحلیل وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پورتال‌های اینترنتی بپردازد که در آن پیام‌ها، تصاویر و سایر اطلاعات میان اعضا رد و بدل می‌شود."

دستگاه اطلاعاتی آلمان همچنین برای ارتقای فناوری اطلاعات شناسایی خودکار چهره در تصاویر و تشخیص هویت بیومتریک نیز طرح‌هایی دارد.

یک بودجه ۳۰۰ میلیون یورویی (۴۰۹ میلیون دلاری) به این پروژه اختصاص داده خواهد شد و این پروژه دست‌کم تا سال ۲۰۲۰ اجرا می‌شود.

بخشی از روش‌های بی ان دی بر اساس شیوه‌هایی خواهد بود که مورد استفاده آژانس امنیت ملی امریکا و مقر ارتباطات دولتی انگلیس قرار گرفته است.

طبق گزارش‌ها، پارلمان آلمان (بوندستاگ) قرار است در هفته‌های آتی این پروژه را تایید کند. گفته می‌شود بی ان دی به قانون‌گذاران آلمانی هشدار داده است در صورتی که برلین برنامه نظارتی خود را مدرن نکند از شرکای خود عقب می‌افتد.

مخالفان آلمانی با محکوم کردن این پروژه خواهان توقف به روز رسانی برنامه نظارتی برلین شدند.

"جان کورته"، عضو حزب چپ آلمان در این باره گفت: "حزب چپ برای جلوگیری از این دیوانگی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار