رئیس سازمان لیگ گفت: علاوه بر حسابرسان و بازرسان قانونی که زیر نظر وزارت دارایی هستند بازرسان AFC و بازرسان سازمان لیگ هم بر رعایت سقف قراردادها نظارت می‌کنند که تاکنون مغایرتی گزارش نشده است.

مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ درگفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص رعایت سقف قراردادها از سوی باشگاه‌ها اظهار داشت: اعلام بودجه باشگاه‌ها صد درصد ضروری است و تیمها باید نشان دهند درآمدشان از چه منابعی تأمین می‌شود و تا چه میزان درآمد دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان لیگ مترصد آن است که انباشت بدهی برای تیمها صورت نگیرد بنابر این سازمان لیگ با بررسی درآمد باشگاه‌ها به عدد و رقمی رسیده است که برای کلیه تیمهای لیگ به جز سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان این رقم کمتر از 15میلیارد تومان است.

تاج با بیان این مطلب که اگر چنانچه باشگاهی درآمد کافی برای بستن قراردادهایی بالاتر از سقف قراردادها را داشته باشد سازمان لیگ با این مسئله مشکلی ندارد تأکید کرد: اما از آنجا که هیچ یک از باشگاه‌ها این توانایی را ندارند که از افزایش و انباشت بدهی‌ها جلوگیری کنند، سقف قرارداد زیر 15 میلیارد تومان تعیین شده است.

وی در تشریح مطلب فوق از یک مثال در رشته‌ کشتی استفاده کرد و گفت: در مسابقات کشتی پس از وزن کشی افراد با وزنهای برابر با هم کشتی میگیرند و چنانچه فردی که 60 کیلوگرم وزن دارد با ورزشکاری که در وزن بالاتر قرار دارد کشتی بگیرد حتماً خواهد باخت بنابر این باشگاهی که درآمدش درحد 7 میلیارد تومان است نمی‌تواند با باشگاه دیگری که 40 میلیارد درآمددارد رقابت کند.

رئیس سازمان لیگ در خصوص 3 باشگاهی که از سقف قرارداد مستثنی شده‌اند نیز اظهارداشت: این تیمها اگر چه از توان بیشتری نسبت به سایرتیمها برخوردارند اما از آنجا که درآمد محدودی داشته و علاوه بر آن بدهی هم دارند به آنها پیشنهاد داده‌ایم برای جام باشگاه‌های آسیا تا 18میلیارد وبرای لیگ داخلی تا 15 میلیاردقرارداد ببندند.

وی افزود: قرارداد باشگاه‌ها باید حداقل قابلیت افشاء را داشته باشد که البته از آنجا که واژه افشاء بار معنی‌ای خوبی ندارد و بیشتر علیه افراد استفاده می‌شود، در سازمان لیگ از واژه‌ی اعلام به جای افشاء استفاده می کنیم، بنابر این قرارداد باشگاه‌ها باید حداقل قابلیت اعلام را داشته باشد.

وی درخصوص نحوه نظارت بر قراردادها بیان داشت: علاوه بر بازرسان سازمان لیگ کلیه باشگاه‌ها ملزم شده‌اند به انتخاب خود حسابرس قانونی و بازرس قانونی را برای نظارت دائم برقراردادها تعیین کنند.

تاج با بیان اینکه حسابرسان و بازرسان قانونی زیرنظر وزارت دارایی کار می‌کنند تأکید کرد: این مطلب جلوی هرگونه زدو بند را گرفته و چنانچه آنان صورت وضعیت را تأیید کنند قراردادها کاملاً مورد اطمینان خواهند بود، چرا که کلیه شرکت‌ها از جمله شرکت‌های تحت نظارت صدا وسیما هم باید بازرس و حسابرس قانونی داشته باشند.
 
وی ادامه داد: ما برای فوتبال کشور یک سند راهبردی مشخص کردیم که این سند راهبردی قانون اساسی فوتبال است و این سند بدین خاطر اجرایی خواهد شد تا مشخص شود که فوتبال ما اکنون به کجا باید برود و ما چه می‌خواهیم اما آنچه که شفاف می‌باشد این مسئله است ما در زمینه فوتبال از اهداف خود عقب تر هستیم.

تاج در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر حسابرسان و بازرسان قانونی که تحت نظارت وزارت دارایی بوده و به صورت دائم در باشگاه‌های حضور دارند بازرسان AFC و بازرسان سازمان لیگ نیز به صورت اداری برنحوه رعایت سقف قرارداد نظارت می‌کنند که تاکنون مغایرتی گزارش نشده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازرسان ، منابع ، مطلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار