سید جلال حسینی یکی از بازیکنان تاثیرگذارتیم ملی درراهیابی تیم ملی به جام جهانی بود و مسلما کرش روی او حساب ویژه‌ای بازکرده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  تیم ملی پس از دو اردویی که درآفریقای جنوبی و اتریش برگزارکرد به تهران بازگشت تا پس از مراسم دوشنبه شب بدرقه ملی‌پوشان بامداد سه‌شنبه راهی برزیل شود.

 سید جلال حسینی یکی از بازیکنان تاثیرگذارتیم ملی درراهیابی تیم ملی به جام جهانی بود و مسلما کرش روی او حساب ویژه‌ای بازکرده است. او دردیدار با مونته نگرو دچارمصدومیتی شد که باعث گردید بازی مقابل آنگولا را ازدست بدهد و این نگرانی ایجاد شود که او دردیدارهای جام جهانی نتواند تیم ملی راهمراهی کند.

تیم ملی دو اردو درآفریقای جنوبی و اتریش داشت. این اردوها چقدربرای تیم ملی موثربود؟

اردوهایی که برگزار شد طبق برنامه ریزی سرمربی تیم ملی بود و توانست تیم ملی را درشرایط خوبی قراردهد. برگزاری این دو اردو قطعا به نفع فوتبال ما بود چرا که هم تمرینات خوبی برگزار کردیم و هم سه بازی دوستانه خوب را پشت سر گذاشتیم و کادرفنی هم به خواسته‌هایی که داشت رسید. فکر می کنم بازیکنان تیم ملی تا حد زیادی به خواسته‌های کرش نزدیک شدند. به نظرم عیار تیم ملی مشخص شده است و بازیکنان شناخت خوبی نسبت به هم پیدا کرده‌اند. ‌

کدام یک از این اردوها بیشتربه تیم ملی کمک کرد؟

اردوی اتریش ادامه راه اردوی آفریقای جنوبی بود و مسیرحرکت تیم ملی را تکمیل کرد. تمرینات بدنسازی و تاکتیکی کاملی انجام دادیم و به نظرم این دو اردو لازم وملزوم یکدیگربودند. نقطه پایانی و 100 درصد تیم ملی دربرزیل است که پایان اردوهایی است که تیم ملی داشته است.

مصدومیتی که مقابل مونته نگرو برایت به وجود آمد برطرف شد؟

مچ پایم دربرخورد با مهاجم مونته نگرو ضربه خورد وباعث شد نتوانم به بازی ادامه دهم وبه ناچارتعویض شدم. البته این خواسته کرش بود که می خواست من ریسک نکنم. پس ازچند روز استراحتی که انجام دادم مشکلی ندارم و می‌توانم درکنارسایربازیکنان دربرزیل به تمرینات خود بپردازم. برای بهبودی کامل با پزشک تیم ملی هماهنگ کردم تا در این 3 روزی که درتهران هستیم فیزیوتراپی بروم.

تیم ملی در سه دیداردوستانه خود تنها یک گل زد. این موضوع نگران کننده نیست؟

دیدارهای تدارکاتی برگزار می‌شود تا تیم نقاط ضعف خود را شناسایی کند. اینکه در 3 بازی اخیرکم گل زده‌ایم زیاد نگران کننده نیست چون کادرفنی اهداف مشخصی را پیگیری می‌کرد که قطعا درجام جهانی به اهداف خود خواهد رسید. یقین دارم در زمان باقی مانده این مشکل هم رفع خواهد شد و بازی به بازی بهتر می شویم. البته ما در بازی‌های‌مان موقعیت گل زنی ایجاد کردیم اما توپ ها در گل نمی رفت.

بسیاری از سایت‌های معتبرفوتبال بختی برای صعود ایران از گروه خود قائل نیستند؟

چه تضمینی وجود دارد که بهترین تیم‌ها بتوانند ازگروه خود بالا بیایند. درجام جهانی 2010 ایتالیا و فرانسه نتوانستند ازگروه خود صعود کنند. درحالیکه ایتالیا قهرمان جام جهانی 2006 بود. درفوتبال نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. نمی‌گویم جوری صحبت کنیم که این توقع ایجاد شود که حتما صعود می‌کنیم. اما با تمرینات منظمی که انجام داده‌ایم به صعود از گروه خود امیدوارهستیم و ازپیش باخته نیستیم. ما بهترین تیم آسیا دررنکینگ فیفا هستیم.

به نظرت می‌توانیم نیجریه راشکست دهیم؟

ایران درنیمه دوم بازی با آنگولا بازی بهتری نسبت به به دو بازی اول خود انجام داد و نشان داد که می‌تواند مقابل تیم‌های آفریقایی موفق باشد. البته نباید این موضوع را انکارکرد که نیجریه تیم آماده‌تری از آنگولاست ولی این تیم به طورکامل توسط کادرفنی تیم ملی ارزیابی شده است و می‌دانیم روزسختی مقابل آنها داریم چون بسیاردرگیرانه و فیزیکی بازی می‌کنند. مسلما بازی اول درمراحل گروهی خیلی مهم است. ما می‌دانیم شرایط سخت است. ما با تمام وجود مقابل نیجریه به میدان می‌رویم. چون فینال بازی‌های تیم ملی است.

 اگراین فینال را ببریم آن وقت شرایط بازی با آرژانتین تغییر می‌کند.

قطعا 3 امتیاز مقابل نیجریه می‌تواند گام بلندی برای صعود به دور بعدی مسابقات باشد. اگر دست پراز بازی با این تیم از زمین خارج شویم آن وقت می‌توانیم برابر آرژانتین به کسب امتیازامیدوارباشیم. آنها درضدحملات فوق العاده هستند و به خوبی همدیگر را درزمین پیدا می‌کنند. ما نیازمند این هستیم که منسجم بازی کنیم و مسلما تا زمانی که از این تیم گل نخوریم آنها نمی‌توانند به ما ضدحمله بزنند. چون ما اگریک امتیازازآرژانتین بگیریم به هدف خود رسیده‌ایم.

آن وقت با 4 امتیاز سراغ بوسنی خواهیم رفت؟

تمامی این صحبت‌ها گمانه‌زنی روی کاغذ است و نمی‌توان گفت که حتما این اتفاقات رخ می‌دهد. درمورد بازی با بوسنی زمانی می‌شود صحبت کرد که تکلیف دو بازی اول هر دو تیم مشخص شده باشد. درتمام طول تمرینات تمام هدف کادرفنی تیم ملی به بازی با نیجریه است. قطعا بعد از بازی با نیجریه می‌توان در مورد بازی‌های بعدی تیم ملی صحبت کرد.

بازی با بلاروس و مونته نگرو چقدرتوانست به شبیه سازی بازی با بوسنی کمک کند؟

کادرفنی تیم ملی اهداف مشخصی را ازبرگزاری با این دو تیم دنبال می‌کرد و به نظرم توانست به هدف خود برسد. ما روز سختی برابر بوسنی داریم. این تیم به عنوان تیم نخست ازگروه خود صعود کرده است و تیمی که از اروپا به عنوان تیم اول ازگروه خود به جام جهانی راه پیدا کند حریف ساده‌ای نیست. اما تیم ملی در برزیل شکل نهایی خود را پیدا خواهد کرد و بهتر است فعلا تمرکزخود را فقط معطوف به دیداربانیجریه کنیم.

با امیرحسین صادقی زوج بهتری را درخطدفاعی تشکیل می‌دهی یا پژمان منتظری؟

سرمربی تیم ملی درمورد اینکه چه کسانی در قلب خط دفاعی بازی می‌کنند تصمیم می‌گیرد. چه تضمینی وجود دارد که من حتما بازی خواهم کرد. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که با هم رقابت سالمی داشته باشیم و درکنارش رفاقت خودراحفظ کنیم. بهترین بازیکنان ازنظرکرش به میدان می‌روند و به نظرم سربلندی تیم ملی مهم‌ترازاین است که چه کسانی بازی خواهند کرد.

دو مربی به کادرفنی تیم ملی اضافه شده‌اند. کارایی آنها را چگونه دیده‌ای؟

این دومربی با صلاحدید کرش به جمع مربیان تیم ملی اضافه شده‌اند. حتما برای تیم ملی مفید بوده‌اند که الان درکنار ما هستند.

برای فصل آینده درپرسپولیس خواهی ماند؟

ترجیح می‌دهم پس ازجام جهانی درباره تیم فصل بعدم تصمیم بگیرم. الان تمام تمرکزم بازی‌هایی تیم ملی است.

چقدرازپرسپولیس طلبکارهستی؟

من هم مثل بیشتربازیکنان طلبکارهستم. نیازی نیست به طوردقیق بگویم چقدرطلب دارم. امیدوارم با آمدن مدیرعامل و هئیت مدیره جدید بتوانم با پرسپولیس تسویه حساب کنم.

با سقف قراردادی که وزارت ورزش برای فصل آینده معین کرده است حاضری درایران فوتبالت را ادامه دهی؟

هرچی خدا بخواهد همان می‌شود. دوست ندارم فعلا اظهارنظری درمورد فصل آینده داشته باشم.

اگرمشکل سقف حل شود برای ماندن درپرسپولیس مشکلی باعلی دایی نداری؟

هیچ مشکلی با علی دایی نداشته و ندارم. همه حرف فوتبالیست‌های حرفه‌ای این است که به موقع پول بازیکنان تیم ملی پرداخت شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.