مدیر توسعه گردشگری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران از اختصاص 30 دستگاه از اتوبوس‌های دو کابین شهرداری تهران به تورهای تهران‌گردی خبرداد.

مجبتی احمدلو، مدیر توسعه و گردشگری سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ورود 400 دستگاه اتوبوس دو کابین در سال جاری به ناوگان حمل ونقل عمومی شهر اظهار داشت: از این تعداد 30 دستگاه اتوبوس به فعالیت‌های گردشگری و اجرای تورهای تهران‌گردی اختصاص خواهد یافت.

وی اجرای تورهای گردشگری 7گانه و انتخاب 7رنگ متفاوت و متناسب با فضاهای تاریخی و گردشگری این مسیرها را یکی از اقدامات ابتکاری شهردار تهران در سال 93 عنوان کرد و افزود: رنگ بندی اتوبوس‌های اختصاص یافته به این تورها نیز متناسب به رنگ‌های مسیرها خواهد بود.

مدیر توسعه و گردشگری سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از رنگ زرد به عنوان مسیر گردشگری موزه‌های ملک ومقدم و آتشکده آدریان نام برد و افزود: رنگ نارنجی نیز عنوان تور صاحبقرانیه است که مقاصد کاخ موزه نیاوران و موزه حیات وحش دارآباد را شامل خواهد شد.

احمدلو در ادامه از موزه جواهرات ملی، میدان توپ‌خانه و کاخ گلستان به عنوان مقاصد گردشگری در نظر گرفته شده برای تور جواهرات با رنگ قرمز نام برد و تصریح کرد: مسیر صورتی نیز اماکن گردشگری باغ موزه قصر و باغ موزه‌ها پرندگان با عنوان باغ پرندگان را به خود اختصاص خواهد داد ضمن اینکه تور تهران‌گردی بنفش با عنوان شهرک سینمایی نیز به علاقه‌مندان برج آزادی و شهرک سینمایی خدمات رسانی خواهد نمود.

وی با بیان اینکه مقاصد گردشگری آبشار تهران، دریاچه شهدای خلیج فارس و برج میلاد با عنوان دریاچه در مسیر فیروزه‌ای تورهای گردشگری قرار خواهد داشت، تصریح کرد: مسیر آبی با عنوان بافت تاریخی نیز به اماکن تاریخی و گردشگری امام زاده یحیی، سرای کاظمی و حمام نوب اختصاص یافته است.

*** مناسب سازی فضاهای گردشگری ویژه جانبازان و سالمندان

مدیر توسعه و گردشگری سازمان رفاه و خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های جانبازان معلولان و سالمندان در فضاهای گردشگری به جهت عدم مناسب سازی در این اماکن افزود: مسیرهای چهار گانه زرد، صورتی، بنفش و فیروزه‌ای جهت این قشر مناسب سازی شده است.

احمدلو در پایان با عنوان اینکه برپایی تورهای گردشگری تاکنون از طریق آژانس‌های مسافرتی صورت می‌پذیرفته است خاطرنشان کرد: اختصاص اتوبوس‌های شهری جهت اجرای فعالیت‌های گردشگری هزینه‌ها را به حداقل 50 درصد کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار