پیچیدگی بحران ایجاد شده در سوریه باعث شده است که انتخاب های پیش روی آمریکا ،دوستان و هم پیمانان آن دشوار باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی استار ؛ این روزنامه در مقاله ای به قلم "فردریک سی هاف" نوشت : برای واشنگتن دو گزینه بیشتر وجود ندارد : اوباما یا می تواند پیروزی "بشار اسد" و موفقیت های ارتش را در غرب سوریه بپذیرد و یا اینکه با تشدید حمایت از القاعده و تخریب پیروزی های سوری ها آینده سیاسی این کشور را آن گونه که دوست دارد ، شکل دهد . 

گزینه گمراه کننده و فریب دهنده "گفتگوهای مسالمت آمیز و دیپلماتیک" آمریکا در ژانویه 2013 و در ژنو بطور کلی از بین رفت . در این مذاکرات ایالات متحده با تاثیرگذاری بر "بان کی مون "‌باعث شدند که دعوت از ایران _ بعنوان اهرمی موثر در حل بحران سوریه _ پس گرفته شود . به همین دلیل این گفتگوها بدون هرگونه نتیجه ای ناتمام رها شد . 

در ادامه این مقاله آمده است : بعلاوه اینکه اوباما در دوراهی ایجاد شده در سوریه توسط خود قرار گرفته است . وی از نخستین ماه های آغاز درگیری در سوریه قویا خواستار برکناری هر چه سریعتر بشار اسد از قدرت شد . برای اجرای این طرح نیز کمک های مالی و تسلیحاتی آمریکا به تروریست ها و شورشیان مسلح در سوریه آغاز گردید . اما اکنون و با گذشت بیش از سه سال از درگیری های خونین در این کشور همچنان اسد در حکومت سوریه قرار داشته و همچنین به پیروزی های چشمگیری در برابر شورشیان دست یافته است . 


موضوع مبارزه ملت و دولت سوریه سخت به نظر نمی رسد . آنها برای حفظ استقلال خود تلاش می کنند و نمی خواهند که حکومتی را در قدرت کشور ببینند که دست نشانده قدرت های غربی بوده یا فرمانبردار بی چون و چرای آنهاست . 

شاید بتوان همین موضوع را دلیل اصلی مخالفت آمریکا و هم پیمانانش با حکومت "بشار اسد " دانست . بعلاوه اینکه اسد دوستی نزدیکی با ایران و حزب الله داشته و دارد و همین مورد نیز به تشدید خصومت غرب علیه دمشق اضافه می کند. 



انتهای پیام /
برچسب ها: گزینه ، حساس ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار