ساکنان شبه جزیره کریمه از اول ماه ژوئن همه معاملات نقدی و غیر نقدی خود را با روبل انجام خواهند داد و از این پس گریونا واحد پول اوکراین، یک ارز خارجی محسوب خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سیمفروپول، ساکنان شبه جزیره کریمه از اول ماه ژوئن همه معاملات نقدی و غیر نقدی خود را با روبل انجام خواهند داد و از این پس گریونا واحد پول اوکراین، یک ارز خارجی محسوب خواهد شد.

 پس از آنکه شبه جزیره کریمه بیست و یکم مارس به روسیه پیوست، روبل روسیه نیز بلافاصله به عنوان واحد پول رسمی این منطقه مورد استفاده قرار گرفت. همه پرداختهای غیر نقدی پس از ششم ماه مه نیز با روبل انجام شده است اما در عین حال گریونا اوکراین نیز در همه مناطق این جزیره تا ماه ژوئن مورد قبول خواهد بود.

بر اساس قانونی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بیست وهفتم ماه مه امضا کرد روبل در حال حاضر تنها واحد پول شبه جزیره کریمه است که در پرداختهای نقدی و غیر نقدی توسط افراد و شرکتها در کریمه و سیمفروپول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گریونا قبل از اول ژوئن در بانکهای کریمه با یک نرخ رسمی معامله می‌شد. در ابتدا هزینه‌ها، تعرفه‌ها و پرداخت‌ها با نرخ معاوضه‌ای سه و هشت دهم درصد (یک گریونا معادل سه و هشت دهم درصد روبل) صورت می‌گرفت اما مقامات کریمه از شانزدهم آوریل دستور دادند تا از این تاریخ نرخ سه و یک دهم درصد در معاملات مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار