تحلیلگر مسائل روسیه و منطقه قفقاز تاکید کرد اقدام پوتین در اعزام جنگجویان چچن به شرق اوکراین زیرکانه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، تحلیلگر مسائل روسیه و منطقه قفقاز تاکید کرد اقدام پوتین در اعزام جنگجویان چچن به شرق اوکراین زیرکانه است. 

"دومیتیلا ساگراموسو" در گفتگو با این شبکه درباره بحران در شرق اوکراین گفت به نظر من حضور جنگجویان چچن در شرق اوکراین اقدامی زیرکانه از طرف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و کرملین بوده است زیرا در این صورت آنها از رویارویی مستقیم نیروهای اوکراینی با نیروهای روس جلوگیری کرده‌اند زیرا این درگیری می‌تواند درگیری میان برادران یک خانواده باشد بنابراین آنها از چچن نیرو آورده‌اند.

در واقع جنگجویان چچنی حکم مزدور را دارند و برای شرکت در این نبردها از مسکو پول می‌گیرند. در واقع مسکو با این کار این پیام را می‌دهد اگر ارتش اوکراین حملات خود را به طرفدار روسیه در شرق اوکراین متوقف نکند، ممکن است نیروهای داوطلب بیشتری ممکن است به اوکراین بروند.

این رزمندگان چچنی جنگجویانی بسیار زبده و با تجربه هستند و به نظر می‌رسد آنها قبلا در چچن جنگیده اند. همانطور که می‌دانید یگانی از نیروهای چچن در اوستیای جنوبی هم جنگیده‌اند.

چچنی‌ها در اوایل دهه هزار و نهصد و نود نیز در ابخازی می‌جنگیدند. بنابراین این جنگجویان هر جا که احساس کنند اهداف مشترکی وجود دارد یا پول خوبی به آنها پرداخت می شود، می‌جنگند. البته این پدیده در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار