وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای از سفر آتی باراک اوباما و جان کری رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور به اروپا خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی وزیر خارجه آمریکا ،وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای از سفر آتی "باراک اوباما" و "جان کری" رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور به اروپا خبر داد.

در این بیانیه آمده است:جان کری وزیر خارجه با همراهی رئیس جمهور آمریکا از تاریخ دوم تا ششم ژوئن از کشورهای لهستان و فرانسه دیدار خواهند کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است:در سفر به لهستان جان کری با سیکورسکی وزیر خارجه این کشور دیداری خواهد داشت و به همراه  اوباما در نشستی شرکت خواهد کرد.

در سفر به فرانسه هم وزیر خارجه به همراه اوباما در نشستی در پاریس و پیش از سفر به نورماندی و حضور در هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم شرکت خواهد کرد.

خبرگزاری ریانووستی اگزارش داد، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه اظهار داشت باراک اوباما و "ولادیمیر پوتین" روسای جمهوری آمریکا و روسیه در مراسم هفتادمین سالگرد ورود نیروهای متفق به نورماندی فرانسه که قرار است ششم ژوئن در این کشور برگزار شود با هم دیدار رسمی نخواهند داشت و تماس یا گفتگوهای احتمالی آن دو غیر رسمی خواهد بود.

این سخنگو تاکید کرد ما در انتظار هیچ دیدار رسمی میان رئیس جمهور فرانسه و همتای روس وی نیستیم.

این مسئول آمریکایی تاکید کرد: "پوتین و اوباما در ضیافت ناهار مشترک و در مراسم دیدار سران کشورهای دعوت شده به مراسم هفتادمین سالگرد ورود نیروهای متفق به نورماندی فرانسه حضور خواهند داشت و در نتیجه ممکن است با یکدیگر گفتگویی داشته باشند اما هیچ دیدار رسمی پیش بینی نشده است." 

بنا به گزارش مسئولان فرانسوی 18 رئیس جمهور و نخست وزیر همین طور 1000 کهنه سرباز جنگ جهانی دوم در این مراسم شرکت خواهند کرد.
فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه برای این مراسم مهمانی بزرگی تدارک دیده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، دولت ، قانون ، کرسی ، پارلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار