رمضان قدیر اف، رئیس جمهور چچن که مورد حمایت مسکو است روز شنبه اعزام جنگجو به اوکراین را برای حمایت از جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق این کشور تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رمضان قدیر اف، رئیس جمهور چچن که مورد حمایت مسکو است روز شنبه اعزام جنگجو به اوکراین را برای حمایت از جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق این کشور تکذیب کرد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از اخبار منتشر شده مبنی بر حضور چچنی‌ها و ورود دیگر جنگجویان به اوکراین برای پیوستن به شورشیان مخالف دولت کیف ابراز نگرانی کرده بود. رمضا قدیر اف از موضع مسکو دفاع و دخالت در اعزام افراد به خاک اوکراین را تکذیب و اذعان کرد برخی از این افراد را از روی تصاویر شناسایی کرده است.

وی روز شنبه به تلویزیون روسیه گفت: ما آنها را نفرستادیم. آنها با تصمیم شخصی خود به آنجا رفته‌اند . رمضان قدیر اف افزود: اگر کسی به صورت داوطلبانه بخواهد روسیه را ترک کند ما حق نداریم از رفتن او ممانعت کنیم. این تصمیم شخصی وی است .

قدیر اف در همین حال احتمال اعزام افراد به اوکراین را در صورتی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور آن را بخواهد، رد نکرد و گفت:  در صورتی که دستور داده شود ما از آن اطاعت خواهیم کرد چون هر مبارزی باید از مردم و وطن خود دفاع کند .

دستگاه‌های امنیتی قدیر اف به مواد متعدد افراطی‌گری از جمله ربودن و شکنجه جدایی طلبان چچنی متهم هستند.  کیف، مسکو را به حمایت مخفیانه از شورش مسلحانه در شرق اوکراین متهم اما کرملین این اتهام را رد کرده است.  یک شورشی طرفدار روسیه این هفته در دونتسک اعلام کرد برخی از این جنگجوها ‌داوطلبانه از روسیه آمده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار