در سال های اخیر در خصوص کاهش جمعیت و روند نزولی آن در کشور هشدارهایی از سوی مقامات بلند پایه کشور داده شده و اینک زمان آن رسیده تا به این موضوع بصورت جدی تر نگریسته و اقدام شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، پدیده کاهش جمعیت ناشی از سیاست های کنترل آن در دهه 60 بود که این مهم آنچنان با شتاب عملیاتی شد که حیرت جهانیان را برانگیخت.

هرم های سنی جمعیت ایران در دو دهه اخیر حاکی از روند گرایش سنین جوانی به سمت سالمندی دارد که ادامه این روند تهدیدی جدی برای آینده و اهداف کلان جامعه به شمار می رود.

سیاست های کلی جمعیت چندی پیش از سوی مقام معظم رهبری بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین و ابلاغ شد که اجرای آن منجر به شکوفایی و پویایی نسل در کشور خواهد شد.
از این رو مسوولان و سیاستگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی سازنده برای پیشگیری از مشکل پیری و فرسایش جمعیت برنامه ریزی کنند.

رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران بویژه در دوره بارداری، شیردهی و پوشش بیمه ای هزینه های زایمان، تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش های عمومی در خصوص اصالت کانون خانواده و مقابله با ابعاد نامطلوب سبک زندگی غربی بخشی از سیاست های کلی جمعیت است./س
 
برچسب ها: افزایش ، جمعیت ، نگرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.