پایگاه اینترنتی "اروپا یک" در مقاله ای نوشت: شرکتهای فرانسوی برای حضور در بازار ایران آماده شروع رقابت هستند یا به قول ورزشکاران دو میدانی، استارت زده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی "اروپا یک" در مطلبی به قلم "آریان لاوریو" نوشت : شرکتهای فرانسوی برای یافتن مشتریان جدید در ایران در انتظار پایان یافتن تحریمها نمانده‌اند.

وزیر کشاورزی ایران روز چهارشنبه به فرانسه سفر کرد که نخستین بار در 35 سال گذشته به شمار می رود. این سفر نمادی از، ازسرگیری مناسبات مورد علاقه بین ایران و فرانسه به شمار می‌رود. این عضو دولت ایران  در این سفر با مسئولان صنایع فرانسه دیدار و گفتگو کرد. 

در ماه فوریه گذشته نیز از مقامات  شورای کارفرمایان فرانسه( مدف) در ایران استقبال گرمی شده بود. در دیدار جدیدی که بین مقامات ایران و فرانسه صورت گرفت محمود حجتی وزیر کشاورزی ایران تا منطقه بروتانی در فرانسه پیش رفت.

-ایران به مدد صنایع فرانسه می آید. 
حجتی  در برست ( Brest ) به کارخانه  صنایع لبنی سیل( Sill  ) و پرورش طیور معروف دو (  Doux )  رفت. برای این صنایع غذایی و کشاورزی که به زحمت از حالت بحران خارج شده اند ایران به منزله سرزمین آرزوهای جدیدی است.
ژان شارل دو ( Jean-Charles Doux )  عضو هیئت رئیسه شرکت دو می گوید در بازار 78 میلیونی ایران که اکثرا شهرنشین هستند چشم اندازی واقعی مشاهده می شود. وی گفت ما می توانیم در هفته بین 8 تا 10 هزار تن  مرغ فقط برای ایران تولید کنیم و این تجارت میلیونها یورو سود خواهد داشت.

-هنوز مانع پابرجاست
 اما در حال حاضر شرکتهای فرانسوی تقریبا نمی توانند چیزی به ایران صادر کنند. آنان حتی نمی توانند فراورده های غذایی و کشاورزی  را که تحت تحریمها ی بین المللی اعمال شده بر ضد ایران از سال 2005 قرار ندارند ،  به ایران صادر کنند. بخشهای طلا، صنایع پتروشیمی و خودرو تا چندی پیش تحت تحریم کامل اتحادیه اروپا قرار داشتند. مشکل اینجا است که بانکهای ایران هنوز تحت تحریم قرار دارند و مبادلات مالی حتی در زمینه هایی که تحت تحریم نیستند بسیار به سختی امکان پذیر است.

-قدرت متقاعد سازی  ایران
وزیر ایرانی که از سوی حدود چهل تن از مسئولان بی قرار  صنایع فرانسه  تحت فشار بود قول داد  "فضای بین المللی که به سود ایران شده است موجب حل و فصل مشکلات خواهد شد."
 
محمود حجتی  که معتقد  است آمریکا به شدت علاقه مند به از سرگیری مناسبات با ایران است، توانست "استفان لو فول" همتای فرانسوی خود را متقاعد کند فردی را به عنوان مسئول همکاری فرانسه و ایران در وزارتخانه اش تعیین کند. 

رایزن اقتصادی سفارت ایران در فرانسه هر روز دهها درخواست از صنایع فرانسه در بخشهای مختلف  دریافت می‌کند . بسیاری از آنها  اکنون در مرحله پیش قرارداد هستند و فقط منتظر چراغ سبز دولت فرانسه به سر می برند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار