وزارت امور خارجه آلمان این هفته سفیر ترکیه در برلین را در اعتراض به اظهارات رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور بر ضد رهبر مخالفان آلمان احضار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آلمان این هفته سفیر ترکیه در برلین را در اعتراض به اظهارات رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور بر ضد رهبر مخالفان آلمان احضار کرد.

یک منبع دیپلماتیک روز جمعه اعلام کرد وزارت امور خارجه آلمان پیشتر روز چهارشنبه حسین عونی کارسلی اوغلو سفیر ترکیه در برلین را احضار کرد تا مراتب اعتراض و ناخرسندی خود را از اظهارات اردوغان درباره جیم اوزدیمیر رهبر حزب سبز آلمان که مخالف دولت این کشور است به وی ابلاغ کند.

این منبع دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود گفت:  این نوع انتقاد علنی از یک شخصیت سیاسی آلمانی که همواره برای برقراری روابط خوب بین برلین و آنکارا تلاش می کند به سود روابط دو کشور نیست.

وی به این موضوع اشاره نکرد که آیا سفیر ترکیه در برلین برای گفتگو با هانس دیتر لوکاس مدیر کل امور سیاسی وزارت امور خارجه آلمان که در زبان دیپلماتیک از جدیت و صلابت بیشتری برخوردار است به این وزارتخانه احضار شده است یا خیر؟

اوزدیمیر قبل از سفر اردوغان به شهر کلن آلمان درباره انتقال اختلافات داخلی در ترکیه به آلمان هشدار داده بود.

اردوغان روز سه شنبه در حضور شماری از نمایندگان حزب عدالت و توسعه که رهبری آن را بر عهده دارد گفت: رهبر حزب سبز آلمان که یک ترک تبار است چیزهای واقعا زشتی درباره من گفته است.

وی افزود اوزدیمیر ادعا می کند که ترک است ولی بعد از انتقاد از اردوغان دیگر در ترکیه جایگاهی ندارد.

 نخست وزیر ترکیه خطاب به اوزدیمیر گفته است: تو به خصوص این که ریشه ات به ترکیه بر می گردد حق نداری اینطور درباره نخست وزیر کشوری که به آن وابسته هستی سخن بگویی.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار