خبرگزاری رسمی کره شمالی روز جمعه اعلام کرد وزیر امور خارجه جدید کره شمالی در آغاز ورود خود به عرصه دیپلماتیک بین المللی ، از کره جنوبی و آمریکا به علت تمرین های نظامی مشترک آنها به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ؛ "ری سو یونگ" همچنین گفت تمرین های جنگی و دیگر اقدامات تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی وارد مرحله ای شده است که کره شمالی نمی تواند بی تفاوت از کنار آنها بگذرد.
اما با این حال این دیپلمات ارشد کره شمالی به این مسئله اشاره نکرد که پیونگ یانگ ممکن است چه اقداماتی را در واکنش به تمرین های نظامی مشترک واشنگتن و سئول و دیگر اقدامات تحریک آمیز آنها انجام دهد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد "ری" که ماه آوریل سمت وزارت امور خارجه کره شمالی را به عهده گرفت این اظهارات را در نشست روز چهارشنبه وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها در الجزایر بیان کرد.
کره شمالی پیوسته با محکوم کردن تمرین های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی ، این رزمایش ها را نوعی آمادگی برای حمله به کره شمالی توصیف کرده است. این در حالی است که آمریکا و کره جنوبی تاکید دارند تمرین های نظامی مشترک سالانه آنها جنبه دفاعی دارد.
کره شمالی ماه مارس چند موشک کوتاه برد را به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرد. ظاهرا این آزمایش های موشکی کره شمالی در واکنش به تمرین های نظامی مشترک سالانه آمریکا و کره جنوبی انجام شد.
"ری" همچنین آمریکا و دیگر قدرت های غربی را به علت انتقاد از پیشینه حقوق بشر کره شمالی ، سرزنش کرد و گفت هدف از چنین اقداماتی فروپاشی نظام اجتماعی کره شمالی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار