رئیس سازمان امور اراضی کشور از تهیه نقشه تثبیت اراضی ملی در 20میلیون هکتار از اراضی ملی در سال جاری خبر داد.

قباد افشار در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج با بیان اینکه این طرح با هدف توسعه کشاورزی ، تولید ، بهره برداری و استفاده بهینه از منابع اب و خاک اجرا می شود گفت: یکپارچه سازی ، سرمایه گذاری مفید ، ایجاد بانک اطلاعات کشاورزی و اراضی باغی از دیگر اهداف این طرح است که به به این سازمان کمک می کند تا با برنامه ریزی مناسب و تدوین برنامه های اساسی زمینه تحقق تامین امنیت غذایی مردم کشور را بخوبی فراهم کند.
 وی با اشاره به اینکه حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه از دیگر اهداف این سازمان است افزود: برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، هم اکنون به طور جدی حفظ و صیانت 15 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی معادل 9ممیز یک دهم درصد مساحت کشور در اولویت برنامه های این سازمان قرار دارد.
افشار میزان ضریب تولید کالری مفید از اراضی کشاورزی را 60 درصد اعلام کرد و گفت: این سازمان در صدد است تا با برنامه ریزی مناسب این میزان را به 80 درصد برساند . وی گفت: در حال حاضر 12 میلیون هکتار وسعت اراضی روستایی و 18 میلیون و 700 هزار هکتار وسعت اراضی کشاورزی و 30 تا 35 میلیون هکتار اراضی قابل سکونت و کشاورزی کشور است که باید کاربری آنها حفظ شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه این سازمان به سرمایه گذاران و مجریان طرح کمک می کند تا طرح های خود را اجرا کنند گفت: طرح هایی که اجرا شده این سازمان سند مالکیت طرح را به نام آنها انتقال می دهد و طرح هایی که به دلیل مختلف از جمله کمبود سرمایه اجرا نشده این سازمان به مشکل آنها رسیدگی و آن را حل و فصل خواهد کرد اما طرح هایی که این سازمان تشخیص دهد که مجریان نمی توانند آن را اجرا کنند از سرمایه گذار ساقط می شوند.
 افشار از طرح پایش یک میلیون هکتار از اراضی واگذار شده برای اجرای طرح در سطح کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان 250 هزار هکتار به کمسیون نظارتی و 35 هزار هکتار هم اراضی بود که سرمایه گذار در این اراضی طرح را اجرا نکرده که در حال بررسی است ./ب
برچسب ها: نقشه ، اراضی ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.