تحلیلگر امور سیاسی سوریه تاکید کرد، حضور سوری‌های مقیم خارج از کشور پای صندوق‌های رای به معنای به مبارزه طلبیدن دشمنان کشورشان بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،«احمد طارق قلعچی»، تحلیلگر امور سیاسی سوریه  تاکید کرد که حضور گسترده سوری‌های مقیم خارج از کشور پای صندوق‌های رای دلیلی آشکار بر رد دموکراسی پیشنهادی غرب و شیوخ خلیج برای سوریه است که طی بیش از 3 سال گذشته جز ویرانی و نابودی برای آنها به همراه نداشته است.

قلعچی همچنین افزود: سوری‌های مقیم خارج با حضور گسترده پای صندوق‌های رای تمام تهدیدات و ستیزه جویی‌ها و کشورهای حامی تروریسم و دستگاه‌های اطلاعاتی غربی و شیوخ عرب را که بر سرنگونی نظام و کشور سوریه شرط بندی کرده بودند، به چالش طلبیدند.

وی ادامه داد: سوری‌هایی که پای صندوق‌های رای حضور یافتند، به خوبی دریافته بودند که مشارکت آنها در انتخابات سرآغاز حل بحران سوریه است که نیمی از آن را ارتش این کشور با پیروزی‌های خیره کننده‌اش طی سال‌های گذشته حل کرده است.

به اعتقاد قلعچی سوری‌های مقیم خارج از کشور با حضور گسترده پای صندوق‌های رای معادله سختی را محقق کردند، اینکه این تنها ارتش نیست که از کشورشان محافظت می‌کند، بلکه مردم نیز از رهبران سیاسی خود حمایت و پشتیبانی می‌کنند و آنها بخش مهمی از حفظ موجودیت سوریه و مردم این کشور هستند.

این تحلیلگر امور سیاسی سوریه 3 نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوریه و در راس آنها «بشار اسد» را جزو مهمترین رهبران سوریه دانست که موجب بقا و پایداری سوریه بودند.

وی سخنان خود را با این گفته به پایان رساند که سوری‌ها آنچه پای صندوق‌های رای انجام دادند، در واقع رد اخلاقی و دموکراتیک شیوه تعامل غرب و شیوخ عرب با مردم سوریه بود و آنها ثابت کردند که تنها آنها حامی سوریه هستند و می‌توانند امنیت را به آن باز گردانند و آن را دوباره بنا کنند.

برچسب ها: سوری ، صندوق رای ، دشمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.