ورزشگاه ویمبلی لندن یکی از باشکوه‌ترین ورزشگاه‌های اروپاست که دیدارهای هیجان‌انگیز مختلفی در فوتبال به خود دیده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ساخت این ورزشگاه سال 2002 آغاز شد و سال 2007 پایان یافت. هفت سال از افتتاح رسمی این ورزشگاه 90 هزار نفری می‌گذرد و در این مدت دیدارهای سراسر هیجان و حساسی در این ورزشگاه برگزار شده است.

 گاهی اوقات اوج هیجان و زیبایی فوتبال اروپا در این ورزشگاه چنان به نمایش گذاشته شده که همه فوتبالدوستان را شگفت‌زده کرده است تا با این اوصاف ویمبلی به یکی از به‌یادماندنی‌ترین ورزشگاه‌های دنیا تبدیل شود، آن هم در حالی که فقط هفت سال از افتتاح رسمی‌اش می‌گذرد.



نگاهی به بهترین و زیباترین دیدارهایی که تا به حال در این ورزشگاه 757 میلیون پوندی برگزار شده می‌اندازیم:

1ـ بارسلونا 3 ـ منچستریونایتد 1 (فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2011)

این مسابقه را شاید بتوان نقطه اوج سلطه پپ گواردیولا و تیکی تاکای معروفش در بارسلونا دانست. در این دیدار نمایشی از جذابیت‌های پاسکاری فوق‌العاده و تحرک بیش از اندازه یک تیم را همه شاهد بودند. منچستریونایتد در این دیدار در تیکی‌تاکای بارسلونا گرفتار شده بود.

2 ـ منچسترسیتی صفر ـ ویگان 1 (فینال جام حذفی انگلیس در سال 2013)

از این فینال جام‌حذفی به عنوان بزرگ‌ترین و شوک‌آورترین فینال 25 سال اخیر در فوتبال انگلیس نام می‌برند. ویگان، تیمی که در پایان همان فصل به لیگ دسته یک سقوط کرد در عین ناباوری با گل دقیقه بن واتسون که با ضربه سر زد، جام را از منچسترسیتی گرفت و قهرمان شد.

3 ـ ریدینگ 2 ـ سوانسی 4 (فینال پلی‌آف دسته اول انگلیس در سال 2011)

برنده این دیدار به لیگ برتر فوتبال انگلیس صعود می‌کرد. از این مسابقه با نام فینال صد میلیون پوندی یاد می‌کردند؛ چرا که هر کدام از دو تیم در صورت صعود به لیگ برتر سود مالی هنگفتی می‌کرد. سوانسی ابتدا سه گل زد، بعد دو گل از ریدینگ خورد، اما در واپسین لحظات یک پنالتی به دست آورد و با تبدیل شدن آن به گل صعود تاریخی خود به لیگ برتر را جشن گرفت. در آن فصل براندان راجرز، سرمربی کنونی لیورپول هدایت سوانسی را در دست داشت.

4 ـ‌ منچستریونایتد 3 ـ منچسترسیتی 2 (جام خیریه انگلستان در سال 2011)

منچسترسیتی به شکلی دراماتیک قهرمانی در جام خیریه را به رقیب همشهری خود در ویمبلی واگذار کرد. سیتیزن‌ها ابتدا با دو گل لسکات و ژکو پیش افتادند، اما کریس اسمالینگ و نانی عقب‌افتادگی 2 بر صفر تیمشان را جبران کردند و کار را به تساوی کشاندند. نانی اما باز هم ناجی تیمش شد و در آخرین دقیقه گل قهرمانی‌بخش منچستر‌یونایتد را زد.

5 ـ انگلستان 2 ـ کرواسی 3 ( مقدماتی یورو 2008 در سال 2007)

نتیجه این دیدار برای هیچ‌کدام از انگلیسی‌ها قابل پذیرش نبود، اما به هر حال چیزی بود که همه باید می‌پذیرفتند. این دیدار همه چیز داشت؛ اشتباهات مرگبار، سطح بازی بسیار بالا، هیجان باورنکردنی و البته یک نتیجه غیرقابل باور.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار