به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران، راه اندازی یک کار به عنوان کارآفرین و درآمد زایی نیاز به پشتکار داشته و اغلب افراد با انگیزه میتوانند پس از اینکه کار مورد علاقه خود را راه اندازی کردند موفق باشند.
برخی از کارهای کوچک مثل راه اندازی یک سایت و فروش محصولات از طریق یک فروشگاه اینترنتی شاید در ابتدا ساده به نظر برسد اما هر کاری سختی های مربوط به خود را دارد.
در این میان اشتباهاتی که در راه اندازی یک کسب و کار وجود دارد که باعث عدم موفقیت کارآفرینان میشود را معرفی می کنیم.
1-انتخاب تیم کاری نامناسبیک تیم کاری باید کار را به حرکت در بیاورد اگر این تیم موفق نباشد کار هم موفق نخواهد بود. افراد یک تیم کاری باید با پشتکار و انگیزه باشند اگر در همان وهله ی اول نتوانیم یک تیم موفق را تشکیل دهیم کار راه اندازی شده در همان مرحله ی اول باقی خواهد ماند. پس داشتن یک تیم کاری موفق از هر چیز دیگری برای شروع یک کار ضروری تر است.
2-عدم شناخت بازارکارآفرینان در هر زمینه ای که فعالیت میکنند باید خوب بازار را بشناسند اگر محصولی را تولید میکنید و به فروش میرسانید باید قیمت گذاری ها و استانداردها را رعایت کنید. اشتباه رایج تولید کنندگان در معرفی محصول به بازار و قیمت گذاری آن باعث میشود که نتوانند به سود حاصل دست پیدا کنند و اغلب در وهله ی اول به دلیل حس رقابت با محصولات مشابه دچار معضل قیمت گذاری می شوند.
3-کندی در کارکاری که به کندی پیش برود موفق نخواهد بود البته کندی در کاری که تازه رونق گرفته و آهسته قدم برداشتن مانعی ندارد اما اینکه نتوانیم خودمان را با سرعت بازار هماهنگ کنیم و به نوعی از آن عقب بیفتیم برای کسب وکار مناسب نیست. بنابراین اگر با یک ایده ی کاری خوب شروع به کار کردید باید نهایت تلاش خود را برای موفق شدن این ایده انجام دهید.
4-عدم توسعه یافتگیمشکلی که اغلب کسب و کارهای تازه راه اندازی شده دارند این است که نمیتوانند توسعه پیدا کنند البته توسعه به این معنا نیست که در همان ابتدا پیشرفت زیادی داشته باشیم بلکه بدین معناست که بتوانیم خود را با دانش روز آشنا کنیم و از آن برای پیشرفت کارمان استفاده کنیم چون اگر از تکنولوژی عقب بیفتیم قطعا ممکن است دچار مشکل شویم بنابراین تا حد امکان باید برای توسعه یافتن از دانش و اطلاعات جدید در حوزه ی کارمان بهرمند شویم.
5-قوانین کار قوانین و مقررات کاری هم که لازمه ی شروع و راه اندازی یک کسب و کار است باید همیشه در چارچوب مقررات فعالیت کنیم و همچنین در این زمینه میتوانیم از مشاوران سرمایه گذاری استفاده کنیم چون با توجه به تجربیات آنها بهتر میتوانند یک کسب و کار کوچک را با مقررات راه اندازی و اداره آن آشنا کنند.
6-بازاریابی نامناسبخوب هر کاری نیاز به تبلیغ و اطلاع رسانی دارد قطعا هر محصولی مشتری مربوط به خود را داشته و با آگاهی به شناخت محصول از یک تجارت یا کسب و کار خرید می کند. برای اینکه بتوانیم معرفی محصول بهتری داشته باشیم علاوه بر تبلیغات از بازاریابان استفاده کنیم.
در این بازاریابی عوامل بسیار موثری هستند که موفقیت فروش یک محصول کمک میکنند بنابراین اگر در همان ابتدا بتوانید بازاریابی خوبی داشته باشید و به مرور زمان شناخته تر شوید درآمد زایی شما بهتر بوده و در کار موفق تر خواهید بود.
انتهای پیام/