با حمایت از بخش تولید و کشاورزی اجرای اهداف قانون هدفمندی یارانه‌ها تسهیل خواهد شد.

 
عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: در فاز دوم قانون هدفمندی باید 30 درصد از عواید حاصل از هدفمندی به بخش تولید اختصاص یابد.
 
رجایی گفت: کالاهای اساسی که جزئی از تولیدات بخش کشاورزی محسوب می‌شوند با فراهم شدن یارانه و زیرساخت‌های لازم در حمایت از تولید قیمتشان متعادل خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: چنانچه در محاسبه قیمت حامل‌های انرژی به صورت تدریجی برخورد شود و در بخش کشاورزی با رقم کمتری برآورد شود به نوعی حمایت از تولید خواهد بود.
 
نماینده مردم استان مرکزی/ اراک اظهار داشت: در قانون آمده است که یارانه‌های بخش کشاورزی نباید کمتر از سال گذشته باشد و همچین باید رو به افزایش باشد و نه کاهش.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها افزود: چنانچه حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت پذیرد و یارانه این حوزه رعایت شود کالاهای اساسی از نظر قیمت تغییر جدی نخواهند داشت.
 
وی تأکید کرد: با افزایش هزینه‌های تولیدی در بخش کشاورزی  هزینه ماشین‌آلات، سوخت و سایر موارد؛ قیمت کالاهای اساسی طبیعتا با افزایشی مواجه خواهد شد.
 
رجایی یادآور شد: با افزایش هزینه‌های تولیدی و دستمزدها نمی‌توان انتظار داشت که قیمت کالاهای اساسی افزایش و یا تغییری نداشته باشد .

وی افزود: دولت در راستای تعدیل قیمت در اجرای قانون هدفمندی از بخش تولیدی حمایت کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار