ساری /

خوردنی های مؤثر در کاهش استرس

اگر استرس روزمره‌تان زیاد است باید بدانید که می‌شود با مصرف مواد غذایی مناسب به داشتن اعصاب آرام کمک کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، متأسفانه بیشتر افراد زمانی که دچار استرس می‌شوند پرخوری پیشه می‌کنند و ورزش و فعالیت‌های جسمی را کنار می‌گذارند و خوابشان هم دچار اختلال می‌شود. همه‌ این عوامل به اضافه‌ وزن و مشکلات دیگر منجر می‌شود.

اگر استرس روزمره‌تان زیاد است باید بدانید که می‌شود با مصرف مواد غذایی مناسب به داشتن اعصاب آرام کمک کرد.

اگر می‌خواهید تمام‌ قد در برابر استرس و فشارهای روحی بایستید باید منیزیم بیشتری مانند انواع حبوبات مصرف کنید.

عسل آنتی‌بیوتیک طبیعی است و خواص ضدالتهابی دارد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده است. طعم شیرین و دل‌پذیر آن باعث ایجاد آرامش شده و انرژی‌تان را بیشتر می‌کند.

میوه های خشک و آجیل انرژی را چندین برابر می کند و در نتیجه به کاهش استرس کمک می کند.

غلاتی مانند بلغور جو دو سر و غیره انرژی زیادی به شما می‌دهند که مدت زمان طولانی شما را سرپا نگه می‌دارد و باعث آرامش روحی‌تان می‌شود.

موز سرشار از مواد معدنی مختلف مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، مس و منیزیم بوده واین میوه شیرین، زودهضم بوده و یک انتخاب خوب برای میان وعده‌ی عصر محسوب می‌شود.

شکلات سیاه سرشار از منیزیم و ترکیباتی است که پیش‌ساز سروتونین می‌باشند. این ماده‌ی غذایی پرطرفدار و خوشمزه برای سرحال کردن و رفع استرس‌های روزمره فوق‌العاده است. توصیه می‌کنیم شکلات‌های حداقل 70 درصد کاکائو را انتخاب کنید. البته اگر دغدغه‌ی اضافه‌وزن دارید و نمی‌خواهید چاق شوید در مصرف این شکلات زیاده‌روی نکنید.

عسل سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند فلاوونوئیدها می‌باشد و این ماده‌ی غذایی طلایی رنگ همچنین باعث احیای سلول‌ها شده و با خستگی و استرس مقابله می‌کند.

برای اینکه همیشه سرزنده و بانشاط باشید سیب، مواد غذایی سرشار از کلسیم، بروکلی، اسفناج، نعنا، آووکادو، بابونه، مارچوبه، گوجه‌فرنگی و روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون بکر را حتماً وارد برنامه‌ی غذایی‌تان کنید./ش/ن

برچسب ها: استرس ، کاهش ، موادغذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.