معاون امور قرآن و عترت وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت : استان کرمان با وجود 200 موسسه قرآنی فعال رتبه خوبی را در جذب جوانان به قرآن کریم داشته است و خیران کرمانی هم قدم های خوبی در این زمینه برداشته اند .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران کرمان،حجت الاسلام محمدرضا حشمتی در مراسم تجلیل از خیران قرآنی سیرجان افزود:امروز ما نیازمند حضور خیران در کنار دولت برای راه اندازی موسسات قرآنی در سراسر کشور هستیم.

وی اولویت کاری این وزارتخانه را گسترش فعالیت های قرآنی در سطح کشور برای جوانان و نوجوانان و رسیدگی به مناطق محروم عنوان کرد.

حجت الاسلام حشمتی زیربنایی کار کردن در بخش قرآن همراه با پژوهش و کارشناسی های لازم را از ضرورت های فعالیت های قرآنی دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم در این مراسم گفت : 80 هزار قرآن آموز در 200 مرکز قرآنی کرمان در حال فعالیت هستند.

فرشید فلاح تصریح کرد : با استقبالی که مردم و خیران برای ایجاد مراکز قرآنی دارند در 3 سال آینده این موسسه ها به همراه قرآن آموزان به 2 برابر خواهد رسید.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیرجان افزود : موسسه قرآنی جامعه النور با زیربنای 500 متر مربع در 2 طبقه و به هزینه 6 میلیارد ریال به کمک خیران سیرجانی ساخته شده که در 3 سال گذشته موفق به تربیت 20 حافظ کل قرآن در این شهرستان گردیده است.

فاطمه قویدل خاطرنشان کرد : موسسه قرآنی بشارت نیز با زیربنای 230 متر مربع و هزینه ساخت 500 میلیون ریال موفق به جذب بیش از 200 قرآن آموز در رشته های روخوانی ، روان خوانی و قرائت شده است./س

برچسب ها: قرآن ، خیران ، جامعه النور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.