مذاکره ظریف با اشتون در استانبول، اعلام آمادگی رئیس قوه قضاییه عراق برای تحویل منافقین به ایران، انتقال وجوه توافق شده ایران با 5+1 به حساب بانک مرکزی، دعوت عربستان سعودی از ظریف برای حضور در این کشور و تسلیم استوارنامه نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر از مهم‌ترین رویدادهای حوزه سیاست خارجی در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مذاکره ظریف با اشتون در استانبول، اعلام آمادگی رئیس قوه قضاییه عراق برای تحویل منافقین به ایران، انتقال وجوه توافق شده ایران با 5+1 به حساب بانک مرکزی، دعوت عربستان سعودی از ظریف برای حضور در این کشور و تسلیم استوارنامه نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر  از مهم‌ترین رویدادهای حوزه سیاست خارجی در هفته گذشته است.



اعلام آمادگی رئیس قوه قضاییه عراق برای تحویل تعدادی از منافقین به ایران

رئیس قوه قضاییه عراق از آمادگی دستگاه قضایی این کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای تحویل عناصر جنایتکار گروهک تروریستی منافقین به کشورمان خبر داد.

نوری‌المالکی پیروز انتخابات عراق: فاجعه‌ای دیگر برای امنیت ملی "عربستان"/ "تکفیری‌ها" در محاصره حامیان "ولایت‌فقیه"

مالکی در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود در اظهار نظری قابل‌توجه و تاریخی گفته بود "کاش ما نیز، مانند ایران، مرجعیت ولی‌فقیه داشتیم".

عراقچی: مذاکره با این هدف شروع شد که با دست پر هزینه‌ها را کاهش دهیم

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان گفت: جمهوری اسلامی با اراده کار خود را در چارچوب قوانین بین‌المللی دنبال کرد. این جنگ اراده‌ها ادامه یافت تا جایی که ایران با رسیدن به سطح مطلوبی از فناوری دلیلی نداشت که هزینه بپردازد و مذاکره با این هدف شروع شد که با دست پر هزینه‌ها را کاهش دهیم.

امیر عبداللهیان: انتقال وجوه توافق شده به حساب بانک مرکزی در حال انجام است/ تلاش و نقش مثبت برخی کشورهای منطقه در این روند


معاون وزیر خارجه با بیان اینکه احدی در تیم مذاکراتی خارج از چهارچوب راهبرد نظام رفتار نمی‌کند، گفت: مذاکرات ایران و شش کشور با پافشاری جدی بر حقوق هسته‌ای کشورمان در جریان است.

شمخانی: پیروزی خرمشهر نقطه آغاز استیلای ایران در سطح بین‌المللی شد


دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: پیامدهای فتح خرمشهر و دستیابی به پیروزی قاطع در عرصه نبرد، ضمن آنکه در سال‌های دفاع مقدس در ابعاد منطقه‌ای و جهانی موجب تغییرات جدی در موازنه‌های قدرت شد بلکه نقطه آغازی بر استیلای روز افزون قدرت جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی شد.



افخم: ایران اقدامات تروریستی دیروز در عراق و سوریه را به شدت محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران انفجارهای تروریستی روز گذشته در بین زائران مسیر کاظمین را به شدت محکوم کرد.

عضو ائتلاف دولت قانون: منافقین باید به ایران تحویل داده شوند


یک عضو ائتلاف دولت قانون عراق با تأکید بر ضرورت حل نهایی پرونده گروهک تروریستی منافقین گفت: این گروهک یا باید در عراق محاکمه شود یا به مقامات ایرانی استرداد شود.

دیدار هیئت ساحل عاج با معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه


به دنبال سفر معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه به ساحل عاج، هیئت عالی‌رتبه ساحل عاج به ریاست گائوسو توره وزیر حمل و نقل آن کشور وارد جمهوری اسلامی ایران شد.

کمالوندی: برای ساخت نیروگاه جدید با کشورهای دیگری در حال مذاکره هستیم/ پاسخ آژانس را در مورد چاشنی‌های انفجاری دادیم


سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: درحال حاضر با کشورهای دیگری برای ساخت نیروگاه‌های جدید در حال مذاکره هستیم اما همانگونه که پیش از این گفته بودم نمی‌توانم بگویم چه کشورهایی، اما مذاکرات در حال جریان است.

ساداتیان: نقش روسیه در آینده اوکراین/ نگرانی آمریکا و غرب از حیثیت از دست رفته‌شان در "کی‌یف"


دیپلمات سابق ایران در لندن گفت: در مسئله اوکراین طرفین باید در چهارچوب راه حل دیپلماتیک به سمت حل و فصل ماجرا و بحران پیش بروند و بر روی یک راه حل سازش کنند.



ظریف: هدف افراط‌گرایی و تروریسم بدنام کردن دین و مذهب است/ لزوم اتحاد برای مبارزه با آپارتاید در اشکال جدید آن

وزیر امورخارجه کشورمان با حضور در مراسم پنجاه و یکمین سالروز تاسیس سازمان وحدت آفریقا ضمن اشاره به وجود تبعیض و آپارتاید در اشکال جدید آن در برخی از نقاط دنیا، بر لزوم اتحاد برای مبارزه با آن تاکید کرد و اظهار داشت: هدف افراط‌گرایی و تروریسم بدنام کردن دین و مذهب است.

"سید ابراهیم امین السید": حمایت و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران عامل پیروزی لبنان در سال 2000/ ادبیات تکفیری پس از بهار عربی و بیداری اسلامی به وجود آمد

"راز و رمز غلبه مقاومت اسلامی بر رژیم صهیونیستی" شب گذشته - 4 خرداد ماه - در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "سید ابراهیم امین السید" رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هاشمی‌نژاد: سرنوشت یکسان تروریست‌های سوری و منافقین / جمله کلیدی الجرباء به رجوی / وضعیت این روزهای منافقین

دبیرکل بنیاد هابیلیان با اشاره به دیدار احمد الجرباء با سرکرده منافقین ایران گفت: امروزه سرنوشت منافقین کاملا واضح است چرا که از آنان لاشه‌ای بیشتر باقی نمانده بنابراین با این جمله می‌توان به وضعیت اپوزسیون گروه‌‌های مسلح تروریستی پی برد.

وزرای خارجه ایران و کره جنوبی در آینده‌ای نزدیک دیدار می‌کنند/ تاکید بر افزایش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان که به منظور برگزاری نشست کمیته مشورتی سیاسی معاونین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی به سئول سفر کرده، با "لی کیونگ سو" معاون سیاسی وزیر امور خارجه(همتای خود) ملاقات و دومین نشست مکانیزم مشورتی سیاسی میان دو کشور تشکیل شد.

دیدار غیررسمی ظریف و اشتون چگونه گذشت؟

وزیر امور خارجه به همراه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قبل از دور پنجم مذاکرات در وین دیدار غیررسمی در استانبول برگزار کردند.



عراقچی پس از پایان گفتگوهای استانبول: مذاکرات مفید بود/ توافق برای ادامه رایزنی‌ها در سطوح فنی و سیاسی

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان پس از پایان مذاکرات استانبول گفت: رایزنی‌های طولانی اما مفید در جهت بررسی برای بررسی راهکارهای مختلف راه‌کارهای مختلف برای پیشبرد مذاکرات در مذاکرات صبح روز سه‌شنبه میان ظریف و اشتون به مدت 2 ساعت و نیم انجام شد.

ظریف: برگزاری همزمان مذاکرات کارشناسی با اجلاس شورای حکام در وین

وزیر امور خارجه کشورمان پس از سه دور گفتگوهای غیر رسمی با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اروپا گفت: در پایان این گفتگوها توافق کردیم که در فاصله نزدیکی همزمان با اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مذاکرات کارشناسی در وین برگزار شود.

اولین نماینده دائم ایران استوارنامه خود را تسلیم مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر کرد


سفیر جمهوری اسلامی در امارات که از سوی دولت به عنوان نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر تعیین شده است، استوارنامه خود را به مدیرکل آژانس تسلیم کرد.

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود


سفیر ایران در باکو که به جمهوری خودمختار نخجوان سفر کرده است، با رییس مجلس عالی این جمهوری دیدار کرد.

عبداللهیان: سعودالفیصل رسما از "ظریف" دعوت کرد


معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: دعوتنامه مودت‌آمیز وزیر خارجه عربستان برای شرکت وزیر امور خارجه کشورمان در نشست سالانه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی دریافت شده است.

آغاز انتخابات سوریه در تهران


از ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه هفتم خرداد ماه سوری‌های مقیم ایران در سفارت این کشور در تهران به پای صندوق‌های رای آمدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار