پیمان فقیه نوبری، کارشناس محیط زیست در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اتوبانسازی، خیابان کشی معمولا در مناطق سبز شامل باغات و زمینهای کشاورزی صورت میگیرد.
تصاویر ماهوارهای شبکه google earth نشانگر تخریب باغات حتی پارک جنگلی چیتگر است که در 10 سال اخیر کوچکتر شده است.
وی افزود: ساخت دریاچه و به موازات آن افزایش ساختمانسازی و تراکم جمعیتی موجب فشار و ادامه ساخت و سازها در حریم جنگلی پارک چیتگر موجب استقرار بچینگ بتن و بدتر از همه موجب استقرار واحدهای تولید شن و ماسه و پی کنی ساختمانها در کوهپایههای غرب تهران و تلمبار شدن خاک پی در محدوده شمالی و جنوبی اتوبان شهید همت شده است که خود موجب ایجاد گرد و غبار و ذرات معلق در محیط میشود.
وی خاطر نشان کرد: نکته جالبتر اینکه پروژه بسیار بزرگ ساختمانی تحت عنوان هزار و یک شب در شمال اتوبان همت در دست اجرا است که تخریب در تراکم بیشتر محدوده غربی تهران را در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/