فرماندار شهرستان شهربابک با اشاره به اینکه روستای صخره ای میمند یکی از سه آثار مهم استان کرمان است که قابلیت ثبت جهانی را دارد ابراز امیدواری کرد: با رفع برخی از موانع موجود، در آینده نزدیک شاهد ثبت جهانی آن باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، محمد رضا شریفی در بازدید از روستای میمند و حریم این روستای تاریخی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری خواستار توجه مسئولان به این صنعت شد و گفت : برای جمع آوری تیرهای برق و اجرای برق این روستا از طریق زیرزمینی 10 میلیارد ریال هزینه لازم است که 5 میلیارد ریال آن را فرمانداری و 5 میلیارد ریال هم از سوی میراث فرهنگی پرداخت خواهد شد.

وی ضمن درخواست از نخبگان مبنی بر ارائه طرح ها و ایده های نو، تصریح کرد : سعی خواهیم کرد تا در کمترین فرصت، مجوزها را برای حضور و شرکت سرمایه گذار در شهرستان فراهم کنیم .

شریفی خاطرنشان کرد : اگر زیرساخت های گردشگری در شهرستان قوی شود صنعت گردشگری هم پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد کرد .

وی از تشکیل کارگروه گردشگری خبر داد و افزود : این کارگروه از کمیته های مختلفی از جمله: کمیته صنایع دستی که وظیفه آن معرفی آثار و صنایع دستی شهرستان است ، کمیته رفاهی شامل رستوران ، محل اقامت ، بازار و راهنما ، کمیته آثار تاریخی ، کمیته جغرافیای شهرستان ، کمیته سرمایه گذاری که روند اداری برنامه های سرمایه گذار را تسهیل می کند ، کمیته امنیتی ، کمیته حقوقی و کمیته بهداشت تشکیل خواهد شد ./س


برچسب ها: میمند ، ثبت جهانی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.