وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: دستورالعمل تعیین قیمت خودرو کاملا از سوی شورای رقابت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در جلسه شورای گفتگو بین بخش خصوصی و دولتی تصریح کرد: قیمت‌گذاری خودرو طبق قانون در شرایط کنونی به عهده شورای رقابت است و شورای رقابت در حال حاضر پیگیر تعیین دستورالعمل فرمول قیمت‌گذاری خودرو است اما این که قیمت خودرو پایین بیاید یا بالا برود و یا حتی ثابت بماند بسته به نظر سایر قسمت‌ها به ویژه خود خودروسازان است.
 
** خرید مواد اولیه مورد نیاز فعالان عرصه صنعت نساجی از طریق کارخانجات بدون واسطه

نعمت‌زاده در مورد بحث گران شدن مواد اولیه صنعت نساجی در هفته‌های اخیر گفت: این موضوع به علت آن که در سال گذشته گاز مصرفی مورد نیاز پتروشیمی‌ها مدتی قطع و بعد از آن از سوی مجلس نرخ خوراک مصرفی پتروشیمی‌ها با افزایش قیمت مواجه بود و قیمت آن به 13 سنت رسید باعث شد که میزان تولید برخی از مواد از جمله پروپیلن که بیشترین میزان مصرف آن مربوط به صنعت نساجی است به طور چشم گیری کاهش یافته و قیمت آن بالا برود به همین علت از فعالان عرصه صنعت نساجی می‌خواهم که در کنار خرید مواد اولیه از بورس کالا اقدام به خرید مستقیم مواد اولیه مورد نیاز خود از طریق کارخانجات بدون واسطه کنند زیرا این کار باعث کاهش یافتن هزینه‌های تولید در صنعت نساجی می‌شود.
 
** افزایش تولید سیمان در کشور

وی در مورد وضعیت تولید سیمان در کشور گفت: برنامه ما افزایش طرفیت تولید این محصول در کشور است.
 
وی با تاکید براین نکته که باید پرداخت یارانه‌ها به بخش تولید به جای پرداخت یارانه نقدی به مردم مورد توجه ویژه قرار می‌گرفت ادامه داد: در مورد یارانه‌ها دولت به نظر مردم احترام گذاشت و ما هم نظر مردم را مد نظر قرار می‌دهیم اما آن چیزی که مورد تاکید ماست حمایت از بخش تولید براساس پرداخت منابع مالی مورد نیاز به این بخش است.

** سبد کالا به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط نیست

محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه جلسه شورای گفتگو بین دولت و بخش خصوصی درباره مرحله جدید توزیع سبد کالا گفت: این موضوع به هیچ عنوان مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست و ما در این مورد هیچ اظهارنظری نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اس اس
۱۰:۲۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
.. " این چه صنعت خودرویی است . وانت پیکان رو از نزدیک نگاه می کنی " ای بابا آدم شین دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
دقیقا به خاطر دارم در همان اوایلی که جناب نعمت زاده متصدی وزارت شده بوده اند( و اقای پژویان نیز رییس شورای رقابت بودند) راسا اعلام کردندشورای رقابت نمی توند برای خودروقیمت گذاری کند . حالا چه شده است که ایشان از رای ابتدایی خود برگشته اند نمی دانیم. جای سوال است که شورا نمی تواند قیمت بدهد یا رییس شورا که اقای پژویان بوده است
United Arab Emirates
محمد
۰۱:۰۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
در مورد خودرو ما مردم امیدی به ارزانی نداریم ما ملت هم دستمان به جای بند نیست این دو خودرو ساز هم هر جور دلشان میخواد میسازن و هر چه گرانتر هم بفروشن کسی صداش در نمیاد اگر به فکر مردم هستید تعرفه خودرو را بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
!!!قیمت بالا و پایین خودرو( به ویژه نظر خودروسازان است)؟؟؟!مردم هم اینجور جاها ، مداد ، هستن!.
Canada
محسن
۱۷:۲۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
مطمئنا همینطور است که آقای وزیر فرمودند. چون اگر وزارتخانه ایشان متولی و ناظر بر توزیع سبد کالا بود اینقدر مشکلات تکراری و نخ نمای مربوط به توزیع اقلام کوپنی سالهای دور در آن بروز نمیکرد.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۱۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
تیتر اول روزنامه ها:
دولت تدبیر و امید هم از پس شورای رقابت بر نیامد.
قیمت ها کاهش نمی یابد.
خرید خودرو برای اقشار کم درآمد رویا شد.
فرغون 30 میلیونی شد.
و
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
خدایا پراید 8 میلیونی شده 20 میلیون بعدش بازم به جای اینکه بعد از تحریم ها برگرده سر جای اولش حرف افزایش قیمت پیش میاد
سبد کالا هم به کسی مربوط نیست
Iran (Islamic Republic of)
سهراب
۱۳:۴۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
اینقدر مردم را تیغ نزنید.خودرو نیاز به قیمت گذاری هیچ نهادی ندارد.قیمت خودرو را از روی قیمت خودرو در کشورهای خارجی و اطراف میتوان تعیین کرد.
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۱۳:۳۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
بازم حرفای تکراری شورایی که نمیتونه قیمت خودرو را تایین کنه باید درشو گل گرفت
آخرین اخبار