نخستین جلسه ارتباط مردمی مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سال 93 با حضور معاون شهردار و مدیران ارشد این معاونت در سامانه ارتباطات مردمی-1888-برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ سیدجعفر تشکری هاشمی،  در حاشیه جلسه ارتباط مردمی مدیران حوزه حمل و نقل که در محل شهرداری تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروزشاعد بیان موضوعات متنوعی در حوزه حمل و نقل از سوی شهروندان تهرانی بودیم، گفت : مشکلات پیمانکاران در بخش‌های مختلف مترو، اتوبوسرانی و شرکت کنترل ترافیک در این جلسه مطرح شد. در عین حال شهروندان درخصوص نحوه ارایه خدمات حمل و نقل عمومی، پیشنهادات و انتقاداتی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه موارد ذکر شده از سوی شهروندان بصورت کامل از سوی مدیران حوزه ‌های مربوطه یادداشت شد، اظهارکرد: شهروندان اطمینان داشته باشند که موضوعات و پیشنهاداتی که می‌تواند موجب بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و خدمات دهی کارآمدتر شود حتما در دستورمطالعه و  کار قرار خواهد گرفت.

مهاون شهردار تهران همچنین تصریح کرد: حجم بسیاری از تماس ها مربوط به کارت بلیت‌های اعتباری مدت دار بود که عزیزانی متقاضی استفاده از کارت بلیت‌های یکساله بودند مطلع باشند که این موضوع در چهار چوب مصوبات شورای اسلامی شهر دنبال خواهدشد.

معاون شهردار تهران در ادامه به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در آینده ای نزدیک در چرخه جابجایی ها اشاره کرد و گفت: فراخوانی را برای موتور سیکلت‌های برقی اعلام کردیم تا سازندگان و تولید کنندگان داخلی پیشنهادات خود را ارایه کنند. همچنین با تصویب شورای اسلامی شهر، بودجه ای به منظور ارایه تسهیلات به خریداران موتورسیکلت‌های برقی در نظر گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: در صورت تامین موتورسیکلت‌ها در سطح شهر در یک فرصت زمانی منطقی تا مقدمات کار را فراهم کنیم ، تسهیلات وام و جایگزینی آنها به اجرا در خواهد آمد‌.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه موتور سیکلت بنزینی 8 برابر یک خودروی یورو 2 تولید آلایندگی دارد، گفت: چنانچه موتورسیکلت‌های برقی سطح شهر تامین شوند ، طی مصوبه ای از سوی شورای عالی ترافیک محدودیت تردد موتور سیکلت های بنزینی در محدوده مرکزی شهر اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سلامت شهروندان به واسطه تولید آلودگی از خودروها و موتورسیکلت‌های غیر استاندارد در خطر است تاکید کرد‌: تلاش می‌‌شود در آینده‌ای نزدیک وبا ارایه تسهیلات‌، موتور سیکلت‌های برقی‌، جایگزین موتور سیکلت‌های بنزینی شوند‌.

تشکری هاشمی افزود‌: طی فراخوان داده شده چندین سازنده اعلام آمادگی کردند اما با توجه به اینکه تولید موتور سیکلت برقی در کشور ما وجود نداشته‌، نیازمند زمان بیشتری برای اعلام آمادگی سازندگان هستیم، لذا این مهلت تا پایان خرداد ماه تمدید شده است‌.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین با اشاره به سامانه ملاقات مردمی و نظارت همگانی از طریق 1888‌، گفت: این سامانه پل ارتباطی شهرداری در بخش حمل و نقل و ترافیک با مردم است و پیشنهادات، نقطه نظرات و انتقادات مردم را در بخش های مختلف به مسوولان می رساند.
 
وی تصریح کرد: کاهش تماس‌های انتقادی مردم با این سامانه نشان می‌دهد خواسته‌های مردم در طول زمان به نتیجه رسیده است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار