تمرینات تیم ملی شنا کشورمان در استخر 9 دی تهران دنبال می‌شود.

خشایار حضرتی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پایان یافتن فصل آمادگی عمومی ملی پوشان یک هفته کاهش تمرینات غیر متمرکز داشتیم.

مربی تیم ملی شنا کشورمان تصریح کرد: این مرحله از اردوی تدارکاتی تیم ملی تا 13خرداد امسال دنبال خواهد شد.

وی یادآور شد: از این مرحله ما به مدت 8 هفته برنامه‌های آمادگی خصوصی را پشت سر خواهیم گذاشت برنامه‌ریزی‌مان به گونه‌ای است که بعد از سه هفته تمرین ملی‌پوشان یک هفته ریکاوری و استراحت خواهند داشت.

مربی تیم ملی شنا افزود: طبق برنامه از متراژ و حجم تمرینات تا حدودی کاسته شده است ولی تمرینات بدنسازی را به منظور بالا بردن سطح استقامت و آمادگی ملی‌پوشان سنگین‌تر کرده‌ایم خوشبختانه سرعت تمرینات تا حد مطلوبی بالا رفته است.

حضرتی گفت: پس از هشت هفته تمرینات عمومی که در اردوی تمرینی گذشته در شیراز برگزار شد از ملی‌پوشان رکوردگیری کردیم. این مسأله باعث شدت انگیزه شناگران نوجوان و جوان حاضر در تمرینات تیم ملی برای ادامه هرچه بهتر تمرینات بالاتر رود و عملکرد شناگران اصلی تیم ملی به طور جدی مورد ارزیابی قرار گیرد.

مربی تیم ملی شنا در ادامه افزود: خوشبختانه رکوردهای ثبت شده ملی پوشان با وجود آن که در مرحله آمادگی قرار داشتند خوب بود. در حال حاضر کارها را به طور استقامتی دنبال می‌کنیم.

حضرتی در پاسخ به این سوال که آیا میان اعضای کادر فنی مربی بدنساز هم حضور دارد؟ گفت: با توجه به برنامه‌های تخصصی، بدنسازی شناگران زیرنظر خودم انجام می‌شود خوشبختانه سالن بدنسازی در استخر آزادی دارای تجهیزات خوب و پیشرفته‌ای است که می‌تواند نیازهای تمرینی ما را برطرف کند.

وی تصریح کرد: قرار است،‌ در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات تیم ملی شنا به مجارستان اعزام شود در طول این اردوی سه هفته‌ای ملی پوشان در مسابقات قهرمان کشوری مجارستان که حضور شناگران دیگر کشورها هم در آن آزاد است شرکت خواهد کرد با توجه به این که جمعیت مجارستان کم است شناگران دیگر کشورها از جمله ایتالیا و فرانسه هم در این رقابت‌ها حضور می‌یابند در صورت شرکت تیم ملی ایران هم این پیکارها می‌تواند عرصه خوبی برای بالا بردن سطح آمادگی تیم ملی باشد علاوه بر این مسأله مجارها دارای مدال المپیک و قهرمانی در قاره اروپا هستند.

حضرتی در خصوص وضعیت اردوهای تدارکاتی از نظر سخت افزاری گفت: متاسفانه هیچ وقت اردوها این آن نیست و همیشه کمبودهایی را احساس می‌کنیم ولی باید بگویم که در حال حاضر از نظر سخت‌افزاری و شرایط موجود وضعیتمان نسبت به قبل بهتر شده است تهیه وسایل سخت افزاری شنا در سوی فدراسیون کار بسیار سخت و هزینه برداری است امیدوارم مسئولان مکان ورزش شرایط را برای برطرف شدن مشکلات سخت افزاری شنا را فراهم کنند.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.