در صنعت غذا عناصری چون سلامت، طب و طبیعی بودن، کیفیت و رعایت استانداردهای جهانی و حلال بودن باید مورد توجه باشد، کیفیت و سلامت را عناصری مهم و اساسی دانست و در تحقق آن در تولید و صادرات تلاش کرد.

سیدراضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: مهم‌ترین عنصر در صنعت غذا کیفیت و سلامت است و بسته بر نوع فرهنگ، اقلیم باید مجموعه‌ شاخصه استاندارد بودن و مسائل شرعی در آن رعایت شود.

وی با بیان اینکه کیفیت در صنعت غذا باید طوری باشد که رضایت‌مندی مشتری را جلب کند تصریح کرد: باید به نوع بسته‌بندی تاریخ مصرف، شرایط نگهداری و سایر موارد چون جلوگیری از سموم و آلودگی‌های محیطی در صنعت غذا توجه کرد.

نماینده مردم شوش دانیال اظهار داشت: با آزمایش بر روی مواد غذایی و تعیین شاخصه‌های متعدد در رعایت استاندارد، مواد اولیه و طبیعی بون در راستای سلامت فرد و جامعه باید تلاش کرد.

وی با تأکید بر بکارگیری مواد اولیه طبیعی و سالم در صنعت غذا خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم توجه به سلامت در کیفیت مواد غذایی باعث ایجاد بیماری‌های جسمانی در فرد و تهدید نظام سلامت در جامعه خواهد شد.

** ضرورت جلوگیری از ضایعات در صنعت غذایی کشور

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگهداری از مواد غذایی باید به گونه‌ای باشد که کمترین میزان ضایعات را دربرداشته باشد.

وی تصریح کرد: شرایط نگهداری از مواد غذایی، استفاده از سردخانه و انبار، و برداشت محصول با روش‌های صحیح می‌تواند در کاهش میزان ضایعات در صنعت غذا حائز اهمیت باشد.

نوری یادآور شد: در صنعت غذای کشور باید به کیفیت، عرضه و بسته‌بندی محصول و سلامت فرد توجه کرد و مطابق با موازین شرعی و فرهنگی غذا با کیفیتی مطلوب و سالم تهیه و ضایعات و اسرافی نداشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کیفیت ، سلامت ، ضایعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۴
مسخرست
آخرین اخبار