در جلسه كابينه جمهوري اسلامي افغانستان كه با حضور رئيس جمهور كرزي برگزار شد، وزير مخابرات و تكنولوژي معلوماتي به ارائه گزارشي در خصوص شنود مكالمات تلفني شهروندان افغانستان توسط آمريكا پرداخت و اين اقدام به شدت محكوم گرديد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  وزير مخابرات جمهوري اسلامي افغانستان امروز در مجلس كابينه در مورد نشر گزارشات اخير در مورد شنود مكالمات تلفني افغانها از جانب نيروهاي آمريكائي در افغانستان معلومات داد.
 
وي گفت كه اين مكالمات از طريق دستگاه‌هاي كه به منظور مبارزه با قاچاق مواد مخدر از سوي نيروهاي بريتانيائي و آمريكائي در افغانستان نصب گرديده است، صورت ميگيرد.
 
به دليل اينكه اين فعاليت‌ها تخطي سريع و آشكار از توافقات مبني بر استفاده تخنيكي از اين دستگاه‌ها و مهمتر از آنكه نقض سريع حاكميت ملي افغانستان، نقض حقوق بشري و شهروندي افغان‌ها كه  در قانون اساسي افغانستان تضمين شده مي‌باشد، كابينه جمهوري اسلامي افغانستان به وزارت‌هاي داخله و مخابرات و تكنالوژي معلوماتي وظيفه سپرد تا به فعاليت تأسيسات ياد شده فوراً پايان دهند.
 
در اين جلسه همچنان به مشاور امنيت ملي هدايت داده شد تا در رابطه به اين فعاليت‌هاي خلاف قانون، نارضايتي شديد حكومت افغانستان را به جانب ايالات متحده امريكا ابراز نموده و موضوع را جداً با آنها پيگيري نمايد.
/انتهای پیام

منبع: افغان نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار