مدیرکل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فهرست کالاهای ساخت داخل که با همکاری برخی تشکلهای صنعتی در دست تنظیم است، به زودی انتشار خواهد یافت گفت: با توجه به نقش و اثر این فهرست در ترویج استفاده از محصولات ساخت داخل می تواند گامی در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تلقی شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، کیومرث فروتنی اظهار داشت:تهیه و انتشار این فهرست وظیفه قانونی است که قانونگذار در قالب ماده 3 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور، به وزارت صنعت، معدن و تجارت محول کرده است.

 مدیرکل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر چه فهرست کالاهای تولیدی قید شده در پروانه‌های بهره‌برداری واحدهای صنعتی تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت در سایت بهین یاسا موجود و در دسترس علاقمندان است، لیکن با توجه به تکلیف قانونی به منظور شفاف سازی و به روز رسانی اقلام تولید داخل، این فهرست در حال تنظیم است.

فروتنی در ادامه اظهار کرد: دراین مرحله از تهیه فهرست کالاهای تولید داخل، تمرکز به اقلام پروژه‌ای مانند ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، قطعات و تجهیزات برق و الکترونیک و اتوماسیونی است که این اقلام با توجه به اهمیت و میزان کاربرد آنها در اجرای پروژه های بزرگ کشور مورد توجه قرار گرفته اند.

مدیر کل صنایع ماشین سازی و تجهیزات همچنین خاطرنشان کرد: بدیهی است در ادامه این کار، فهرست دیگر کالاها و فرآورده‌های تولید داخل با همکاری تشکلهای ذیربط تولیدی، تهیه و ارائه خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که فهرستهای اشاره شده بتواند مرجع مناسبی در زمینه کالاهای ساخت داخل و استفاده کلیه افراد حقیقی و حقوقی کشور به ویژه واحدهای دولتی، عمومی و سایر سازمانها و شرکتهای موضوع ماده 2 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار