در پی کاهش سفارش خرید به کارخانه‌ها و صنایع تولیدی بخش خصوصی فرانسه در ماه مه ، شاخص تولیدات کارخانه‌ای و صنایع این کشور در این ماه کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، بر اساس شاخص مدیران خرید موسسه ارائه خدمات مالی و تجاری مارکیت، رشد تولیدات کارخانه‌ای بخش خصوصی فرانسه یعنی میزان خریدی که مدیران هر شرکت تولیدی سفارش می‌دهند، که بر اساس اعدادی از یک تا 100 واحد اندازه گیری می‌شود، در ماه مه به  49.3 واحد رسید.

بر این اساس، رقم این شاخص در ماه آوریل به 51.2 رسیده بود. همچنین شاخص تولیدات کارخانه‌ای بخش خصوصی فرانسه در حالی در ماه مه امسال کاهش می‌یابد که در دو ماه پیش از آن پشت سر هم افزایش یافته بود.

این شاخص به طور کلی آهنگ افزایش یا کاهش رونق اقتصادی در بخش صنایع و کارخانه‌ها را در هر کشور و منطقه اقتصادی بر اساس میزان خدمات، سفارش‌های جدید و تولید نشان می‌دهد و برای پیش‌بینی فراز و نشیب‌های تولید ناخالص داخلی کشورها و مناطق اقتصادی در کوتاه مدت به‌کاربرده می‌شود.

 اگر رقم این شاخص، بالای 50 واحد باشد به معنای آن است که در این بخش توسعه و رونق وجود دارد و اگر رقم آن پایین تر از 50 واحد باشد به معنای افت رونق اقتصادی در بخش مربوطه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار