مدیر شبکه تلویزیونی تمدن افغانستان گفت: رسانه های جهان اسلام به پشتوانه ایمان و تعهد مردم خود می‌توانند با پول مافیای رسانه‌های غربی به خوبی مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در هفتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون  های "محمد جواد محسنی" در حاشیه برگزاری جلسه شورایعالی مجمع اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در مورد نقش برگزاری این جلسات گفت: به شخصه زمانی که در این جلسات شرکت می کنم بدون شک نحوه نگرشم بر اتفاقات و رخدادهای سیاسی در سایر کشورها تغییر می کند زیرا با مسائل روز و جریانات سیاسی جهان اسلام از نزدیک آشنا می شوم.

محسنی با بیان اینکه این جلسات برای من به شخصه یک نعمت است خاطرنشان کرد: علاوه بر این می توان برگزاری این جلسات را به صورت یک ورک شاپ دید که مدیران رسانه ای می آموزند چگونه انعکاس مسائل و رخدادهای مهم را به بهترین شیوه مدیریت کنند.

مدیر شبکه تلویزیونی تمدن افغانستان با بیان اینکه در جهان امروز رسانه های جهان اسلام به سه دسته تقسیم می شوند گفت: یکسری از آن رسانه ها آنهایی هستند که خواسته یا ناخواسته به دام افرادی می افتند که از آنها برای رسیدن به اهداف خود و تفرقه افکنی بین مسلمین استفاده می کنند که این امر یا به دست سازمان های اطلاعاتی انجام می شودو یا به واسطه پول استکبار جهانی.

وی ادامه داد: این دسته از رسانه ها با وجو د آنکه خود را به مرجعیت مرتبط می دانند اما کار و اعمالشان آثار بسیار بدی در جوامع اسلامی می گذارد که افغانستان شاهدی بر این مدعا است.

محسنی توضیح داد: 20 درصد شیعه و 80 درصد سنی در افغانستان وجود دارد اما بسیار اتفاق می افتد که هزینه، انرژی وزمانیکه برای اتحاد میان شیعه و سنی و کم کردن تعصبات و تنش ها در این کشور انجام می شود با یک مصاحبه نقش برآب می شود.

مدیر تلویزیون تمدن با بیان اینکه یکسری دیگر از رسانه ها هستند که اصلا برایشان چیزی غیر از مسائل اقتصادی اهمیت ندارد و تنها با توجه به منافعشان پیش می روند گفت: در این میان دسته سومی هستند که نسبت به مسائل جهان اسلام هیچ گاه بی تفاوت نبودند.

به گفته وی این رسانه ها همواره خط و خطوط خود را نسبت به رسانه های تکفیری مشخص کرده اند و در جهت روشن شدن افکار عمومی و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری عمل می کنند.

محسنی با بیان اینکه این رسانه ها از لحاظ کمی و کیفی نیازمند هماهنگی بیشتری هستند گفت: اگر یک خط فکری به طور همزمان توسط چند رسانه پیگیری شود به نتیجه خواهد رسید.

وی در مورد بحث فلسطین و نقش رسانه ها در پررنگ کردن آن گفت: بحث فلسطین و قدس به اصطلاح ایرانی ها یک جاده یک طرفه است و برگشت ندارد و مساله اول جهان اسلام بحث فلسطین و مقاومت اسلامی است.

این مدیر رسانه با بیان اینکه تبلیغاتی برای کم رنگ کردن مساله فلسطین و به حاشیه بردن آن به وسیله پررنگ کردن مساله سوریه انجام شده است گفت: این اقدامات با پشتوانه مالی و معنوی مراکز رسانه ای غربی انجام می‌شود و تشکیل اتحادیه ای مانند اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام همچون سدی در برابر آنها است و انشاالله با هوشیاری امت مسلمان هرگز به ثمر نخواهد نشست.

محسنی متذکر شد: اگر شبکه های رسانه ای و مافیای اطلاع رسانی، پول دارند دنیای اسلام نیز متکی به مردم مسلمان و با ایمان است.

به گفته وی در فضای رسانه همه چیز با پول انجام نمیشود  و رسانه های دنیای اسلام باید از پشتوانه نیروی انسانی خود و فطرت خداجوی آنها استفاده کرده تا برنامه های رسانه های غربی را که با زرق و برق در صدد کم رنگ کردن مظاهر اسلامی است بی تاثیر کنند. 


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار