رییس اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اروپا(EBU)با بیان اینکه رادیودردنیای دیجیتال جایگاه برجسته ای دارد، تاکید کرد:در رادیوی دیجیتالی،رادیو بیشتر با اینترنت مرتبط شده ومی توانید بیشتر بارادیو تعامل کنید.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش بین الملل سیزدهمین جشنواره بین‌المللی صدا و پنجمین اجلاس جهانی صدا "کریستین ووگ" گفت: توانایی رادیو درگستردگی آن هست، بویژه زمانی‌که تولیدکنندگان توانمندی هم داشته باشد. رادیو همیشه به عنوان رسانه دوم درکنارشما هست چراکه همزمان با گوش دادن به آن می توانید به کارهای دیگری مانند رانندگی ،استحمام،صبحانه خوردن بپردازید بنابراین رادیو به عنوان رسانه دوم در دسترس مردم است.

***بزرگترین هدف رادیو ارایه محتوای ارزشمند است

وی با اشاره به دیجیتالی شدن رادیو گفت: در این شرایط باید به محتوای رادیو توجه کنیم و در آن می توان  لیست بازی های ورزشی و موسیقی را داشت. ویژگی دیگر رادیو این هست که افراد متخصصی هستند شما به آنها علاقه دارید و تمایل به شنیدن صحبت های آن ها را دارید  چون فحوای کلام آنهاشما را جذب میکند.به همین منظور تهیه کننده های رادیوو مجریان برنامه های رادیویی باید واقعا محتوای ارزشمندی را به مخاطبان ارائه بدهند و این بزرگترین هدف رادیو هست.

ووگ در پاسخ به این پرسش که کدامیک از کارکردهای رادیو در دنیای کنونی باید مورد توجه قرار گیرد،گفت: این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار هست چون رسانه تخصصی دارید که شما را  به سوی اقیانوس عظیمی از اطلاعات و سرگرمی هدایت می کند. در دنیای دیجیتالی همه رسانه ها به یکدیگر مرتبط هستند.تلویزیون و رادیوی انلاین دیجیتال با هم در ارتباطند.

وی افزود: بیش از پیش  به افراد متخصص رسانه ای نیاز دارید که الگو و راهنمای شما در این دنیای دیجیتال باشند. این افراد  زمانیکه توانایی لازم را در جذب مخاطبان داشته باشند ،حقیقت را به آنان منتقل و به زبان آنان صحبت کنند و... قطعا"می توانندبه موفقیت دست یابند.

***توجه به محتوا را سرلوحه کارمان قرار دهیم

ووگ در پایان درباره قابل دریافت بودن امواج رادیو یی از طریق وسایل ارتباطی نوین مانند تلفن همراه و اینترنت اظهار کرد: مدیران رادیو باید به چگونگی توزیع محتوای خود از طریق رسانه های دیگر توجه کنند. شما با مخاطبتان از طریق ایمیل و از طریق هر وسیله دیگر می توانید گفتگو کنید و باید عملکردی بسیار قوی داشته باشید .نحوه استفاده از منابع مالی ،پرسنل و .. نیز اهمیت ویژهای دارد.فناوری های جدیدی وجود دارد که به ما نحوه  تمرکز برمحتوا و توزیع آن را می آموزند. لازم است توجهبه محتوا را سرلوحه کار خود قراربدهیم .


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار