نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف مدیریت توزیع آب بر اساس قانون اصلی و حق آب‌ها، سبب خشکی زاینده‌رود شد و همه باید برای جریان دوباره آب در این رودخانه تلاش کنند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک درباره آخرین وضعیت زاینده‌رود و خشکی آن اظهار کرد: متاسفانه بحث بحرانی شدن آب و کمبود آن در برخی از استان‌ها اتفاق افتاده است.

وی افزود: یکی از این استان‌ها اصفهان بوده و مدتی است که زاینده‌رود خشک شده و این مسئله به خاطر توزیع نکردن صحیح آب بر اساس قانون توزیع آب و حق آب‌ها و رعایت نکردن اشتراک‌ها است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در مجلس هفتم یکی از نمایندگان بحث تبدیل شدن منطقه‌ای بودن آب به استانی بودن را مطرح کرد و سبب بروز مشکلاتی شد که با پیگیری‌ها و جلسات مسمتر با چند وزیر یک مصوبه در شورای عالی به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: این مصوبه شامل 2 بخش مهم بود که یکی مدیریت واحد آب بر زاینده‌رود، از چشمه تا باتلاق گاوخونی بود که این موضوع زیر نظر وزیر انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام سالک خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مصوبه‌ها جلوگیری از برداشت‌های بالا دستی به صورت بی رویه و قرار گرفتن سهم آب و حق آب‌ها در اولویت است/س  .


 


برچسب ها: اصفهان ، بحران ، کمبود ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.