در مراسم جداگانه ای رییس دادگستری شاهرود و دادستان سه شهرستان دامغان، شاهرود و مهدیشهر معرفی شدند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، حیدر آسیابی در آيين معارفه دادستان شهرستان دامغان، گفت: دادستان ها پشتیبان و حامی آمرین به معروف و ناهیان از منکرند و با رعایت قوانین و بر اساس موازین شرعی در این راستا تلاش می کنند.
وی امر به معروف و نهی از منکر را لازمه ایجاد و گسترش فرهنگ دینی و ارزشهای اسلامی دانست و بر حمایت قاطع از آمرین به معروف تاکید کرد.
وي مسئولیت سنگین دادستانی را نیازمند پشتکار جدی و روحیه خستگی ناپذیر دانست و افزود: دادستان باید در دسترس و پاسخگو باشد و اين از جمله ویژگیهای یک دادستان است.
دادستان مرکز استان سمنان ادامه داد: برخورد جدی با سارقین، برخورد با مفاسد اخلاقی علنی و حمایت قاطع از آمرین به معروف خواست علما و مردم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
آسیابی همچنین کاهش سرقت و ناامنی خاطر ایجاد شده از انعکاس این موضوع را در استان از مطالبات بحق مردم دانست و گفت: برخورد قاطع و جدی در چارچوب قوانین باید با شتاب بیشتری در دستور کار دادستانی ها قرار بگیرد.
وي همچنین در خصوص حمایت از آمرین به معروف گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر عمومیت پیدا کند و ستاد احیای امر به معروف باید پل ارتباطی بین ستاد و مردم بزند که خود مردم بیایند امر به معروف و نهر از منکر را به عهده گیرند .
دادستان مرکز استان سمنان تاکید کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید در شهرستان‌ها فعال تر شود و از حالت شعاری به حالت عینی و عملی درآید.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسین علی هاشمی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان معرفی و از خدمات محمدعلی امیری دادستان قبلی تقدیر شد.
 پيش از اين در مراسم مشابهی حمید بابایی فومنی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهدیشهر معرفی و از تلاشهای حسین رجبی دادستان قبلی تقدیر شده بود.
همچنين در آیین دیگری که در شهرستان شاهرود برگزار شده بود، علی اکبریان به عنوان رئیس دادگستری شهرستان شاهرود و حسین رجبی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی و از تلاشهای سیداحمد میرمحمدی و امیررضا حاجی غلامی رئیس دادگستری و دادستان پیشین شاهرود تقدیر شد./ش/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.