عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تیم هسته‌ای باید رزمندگان را الگوی خود قرار دهند، گفت: آنان باید در مذاکره با ۱+۵ مصمم و با صلابت در جهت حفظ منافع ملی کشورمان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در همایش دلاوریم که به همت بسیج دانشجویی در محل سابق لانه جاسوسی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک مبعث رسول اکرم و سوم خرداد، گفت: خانواده شهدا صاحبان اصلی این جمع هستند و ما در کنار آنان از این فضا استفاده می‌کنیم.  
 
وی عملیات بیت‌المقدس را مورد توجه قرار داد و گفت: دشمن با حمایت استکبار جهانی و ابرقدرت شرق و غرب سه روزه می‌خواست که خوزستان را از ایران جدا کند و به تهران برسد، اما دو عامل را پیش بینی نمی‌کرد؛ عامل رهبری و مردم منجر به پیروزی رزمندگان اسلام شد.

کوثری ادامه داد: دشمنان در محاسبات خود به این نتیجه رسیده بودند که می‌توانند در عرض سه روز این قضیه را تمام کنند، اما عامل رهبری و مردم به صحنه آمد و رزمندگان پیروز شدند.  
 
وی افزود: آنان مشاهده کردند که مردم از حمایت رهبری و تشویق‌هایش تلاش‌های مضاعفی کردند و برای مقابله با دشمنان بعثی عراق ۳۴ شبانه روز مقاومت کردند.  
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس امکانات اولیه وجود نداشت، اظهار داشت: آن چیزی که عامل اصلی پیروزی بود، انگیزه الهی رزمندگان و اعتقاد راسخشان بود چرا که  همواره معصومین و همچنین امام حسین (ع) سرلوحه اعمالشان بود.  
 
وی افزود: رزمندگان ما در عملیات آزادسازی خرمشهر با نبود اتوبوس و کامیون حدود ۲۰ کیلومتر را پیاده رفتند و بر دشمن فائق آمدند.  
 
کوثری با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه ما می‌توانیم، گفت: ما بسیار توانمندیم و باید دشمنان ما باور کنند که ملت ما مصمم هستند که با توانمندی کار‌هایشان را حل و فصل می‌کنند، نه اینکه آنچنان باشد که فکر کنیم بیگانگان مشکلات ما را حل می‌کنند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس ارتش بعث عراق بسیار تلاش کرد اما پیروز نشد، تصریح کرد: تفکر عالی رزمندگان مخصوصا فرماندهان و تصمیم‌گیری بجا و مدیریت جهادی دشمن از پا درآمد و نتوانست خرمشهر را نگهدارد و ما از‌‌ همان مسیری که دشمن عبور می‌کرد، به آنان ضربه زدیم.  

کوثری تاکید کرد: اگر ما خود را پاک کنیم و صادقانه با خدای خود حرف بزنیم، خداوند همیشه یاریمان خواهد کرد، نه تنها در عملیات بیت المقدس بلکه در کارهای صنعتی، اقتصادی و هسته‌ای می‌توان از پروردگار مدد جست.  
 
وی تصریح کرد: مردم ایستادند، مقاومت کردند و خرمشهر با کمترین امکانات آزاد شد.  
 
وی با مورد خطاب قراردادن تیم مذاکره کننده‌ای ایران افزود: اگر رزمندگان ما با کمترین امکانات در عملیات حاضر شدند و دشمن را از سرزمین بیرون راندند، باید تیم هسته‌ای نیز در مذاکره با ۱+۵ این چنین محکم، مصمم، با صلابت و در جهت منافع ملی خودمان و با تدابیر عالی گام بردارد تا به نتیجه مشخصی برسد.  
 
کوثری ادامه داد: تیم ما با توسل بر خدا و استحکام در مقابل صف آرایی تیم ۱+۵ و گرفتن حق قانونی و مسلم ملت ایران می‌تواند به نتیجه مشخصی برسد.  
 
وی تاکید کرد: همانطور که رزمندگان ما رفتند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و سربلند از میدان بیرون آمدند، ما نیز این انتظار را از تیم هسته‌ایمان داریم، این پیروزی‌ها باید تداوم داشته باشد تا پرچم ناب محمدی(ص) در مقابل بسیاری از این کشور‌ها به اهتزاز درآید.  
 
کوثری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگوی مقاومت در مقابل استکبار جهانی است، بنابراین باید فضا را برای ظهور صاحب اصلی انقلاب آماده کنیم.  
 
وی تاکید کرد: این مسئله شعار نیست و شدنی است، چرا که امام راحل(ره) یک جمله استراتژیک دارند که ما باید آن را همزمان سرلوحه کار خودمان قرار دهیم، امام (ره) فرمودند که "قرن آینده قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک ذلت خواهد کشاند"، لذا با ایستادگی و مدیریت جهادی و فداکاری می‌توان به این نتیجه رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار