معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران گفت: قطعا مابقی همکاران وزارت خارجه هم در دفاع از عملکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان سخن می‌گویند و من طرح این سخنان را که معاونین وزارت امور خارجه مخالف مذاکرات ژنو هستند را قبول ندارم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حسن قشقاوی" در حاشیه مراسم گرامیداشت "آیت الله ملکوتی" که عصر امروز در مسجد نور برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره حضور وزیر امور خارجه کشورمان در صحن مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طرح سوال تعدادی از نمایندگان از مدت‌ها قبل مطرح بود و اکنون فرصت بسیار خوبی برای ارائه توضیحات از سوی محمدجواد ظریف به نمایندگان مجلس است.  
 
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه ان شاءالله پاسخ‌های وزیر خارجه کشورمان در صحن علنی مجلس جنبه اقناعی داشته باشد، گفت: شخصا نسبت به این فضایی که ایجاد می‌شود، خوشبینم.  
 
قشقاوی در پاسخ به اینکه آیا منتقدان وزیر امور خارجه از پاسخ‌های وی در مجلس شورای اسلامی قانع می‌شوند؟ گفت: طرح سوال و پاسخگویی فرآیند قانونی است و اکنون فرصت مناسبی برای پاسخگویی وزیر خارجه کشورمان است تا آن تعدادی که احساس می‌کنند که نیاز به توضیحات بیشتری از سوی وی است، روشنگری بیشتری صورت بگیرد.  
 
وی درباره دانشجویان اخراج شده ایرانی در نروژ خاطرنشان کرد: آنچه که قطعا برای ما ملاک عمل است، ارائه گزارش از سوی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در اسلو است و وزارت خارجه عکس العمل خود را نسبت به این قضیه نشان داده است.  
 
قشقاوی در پاسخ به این سوال که بنا به گفته تعدادی از فعالان سیاسی در "همایش دلواپسیم" مبنی بر اینکه معاونان وزارت خارجه مخالف توافقنامه ژنو هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون سخنرانان زیادی را درباره مذاکرات در شهرهای مختلف در جمع اقشار مختلف در حمایت از توافق ژنو داشته‌ام و ظرف یک هفته اخیر سه بار در دفاع از عملکرد دیپلماسی کشورمان سخنرانی و صحبت داشته‌ام.  
 
وی خاطرنشان کرد: قطعا مابقی همکاران وزارت خارجه هم در دفاع از عملکرد دستگاه دیپلماسی کشورمان سخن می‌گویند و من طرح این سخنان را که معاونین وزارت امور خارجه مخالف مذاکرات ژنو هستند را قبول ندارم.  
 
معاون کنسولی وزارت خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: دلیل چنین ادعایی سخنرانی‌های متعدد و حضور در برنامه‌های مختلف علمی از سوی فعالان دیپلماسی کشورمان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: معاون ، کنسولی ، سخنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار