دبیر عملی کنگره ملی پژوهش و کاربرد سلولهای بنیادی گفت: نتایج درمانی کاربرد سلول های بنیادی در پیوند مغز استخوان ثابت شده است.

دکتر علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، در حاشیه کنگره ملی پژوهش و کاربرد سلولهای بنیادی در مشهد گفت : کاربرد سلول های بنیادی در درمان برخی بیماریها هنوز مراحل تحقیقاتی را طی می کند اما نتایج درمانی کاربرد سلول های بنیادی در پیوند مغز استخوان ثابت شده است.

وی با اشاره به کاربرد سلول های بنیادی در درمان بیماریها افزود: سلولهای بنیادی در درمان بیماریهای مختلف مانند پیوند مغز استخوان، مفاصل، بیماریهای قلبی و چشم کاربرد دارد.

قاسمی افزود : سلولهای بنیادی از مغز استخوان، بافت چربی، بند ناف و خون محیطی دریافت می شوند و بسته به نوع بیماری منبع دریافت این سلولها متفاوت است.

دبیر اجرایی کنگره ملی پژوهش و کاربرد سلولهای بنیادی نیز گفت : آموزش تازه ترین یافته ها در زمینه سلولهای بنیادی و تعامل و همسویی دو گروه پایه و بالینی در این زمینه از اهداف اصلی برگزاری این کنگره است.

خانم دکتر احمدی افزود: اخلاق پزشکی در سلول درمانی، تحقیقات سلولی مولکولی و ژنتیک در حوزه سلول های بنیادی، استخراج و کشت سلول، نقش مطالعات پایه در سلول درمانی، پیوند سلولهای بنیادی خون ساز و نقش سلولهای بنیادی در درمان بیماریها از محورهای این کنگره است.

وی گفت :100 مقاله در باره سلولهای بنیادی در این کنگره پذیرفته شده است که از این تعداد 30 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه در قالب پوستر ارائه می شود.

انتهای پیام//س

برچسب ها: کنگره ، پژوهش ، سلول ، بنیادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.