وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای پنج طرح ملی غربالگری با همکاری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی خبر داد و گفت: هم زمان با روز آزادسازی خرمشهر، اجرای این طرح از این شهر آغاز می شود.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بر اساس تکالیف مقرر در برنامه پنجم توسعه برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه مکلف به اجرای پنج طرح غربالگری ملی شده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت اصل پیشگیری بر درمان و همچنین تاکید مقام معظم رهبری به مقدم شمردن پیشگیری بر درمان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطالعات خود را در اجرای 5 طرح ملی غربالگری آغاز کرده است.

ربیعی با بیان این که به پاس قدردانی از ایثارگری های مردم شریف خرمشهر اجرای طرح غربالگری ملی از این شهر آغاز می‌شود، گفت: پس از آغاز این طرح در خرمشهر، بتدریج شهرهای دیگر نیز تحت پوشش طرح های غربالگری قرار می گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که یکی از اهداف این طرح افزایش خود مراقبتی و سطح دانش مردم در مورد پیشگیری است، تاکید کرد: در این طرح پیش بینی شده است که چند بیماری شایع مانند دیابت، فشار خون و برخی سرطان های شایع مورد غربالگری قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ربیعی ، غربالگری ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار