رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از بهسازی و بازسازی نخستین فرهنگسرای ویژه بانوان با عنوان فرهنگسرای شهربانو همجوار پارک بانوان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،به نقل از روابط عمومی شهرداری همدان رضا غلامی خجسته با بیان اینکه ‌بهسازی و بازسازی این فرهنگسراها از مصوبات فرهنگی و عمرانی سال 93 و به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص درکمیسیون فرهنگی محسوب می‌شود، اظهار کرد: با فعالیت فرهنگسرای ویژه بانوان ظرفیت‌های خوبی برای این قشر از جامعه ایجاد می شود.

خجسته اعتبارات در نظر گرفته شده جهت اجرای طرح‌های عمرانی- فرهنگی را قابل توجه خواند و افزود: 75درصد بودجه فرهنگی شهرداری با رویکرد عمرانی است و صرفاً 25درصداز بودجه جاری است که البته 25درصد بود‌جه نیز دارای برنامه‌ریزی و تعریف منطقی و بخشی از آن نیز به منظور مساعدت و مشارکت با تشکل‌های مردمی در مناسبت‌ها است که ضروری است در راستای اجرای سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ‌مدیریت جهادی پایتخت تاریخ و تمدن را به سمت و سوی فرهنگی سوق دهیم چرا که جهاد فرهنگی یک فریضه مقدس بوده و تلاش حداکثری را به دنبال دارد تا در مسیر صحیح به مقصد برسد.

وی  از تبدیل باغ زرین بدرقه به فرهنگسرای شهربانو (ویژه بانوان) با متراژ18هزار و 500 متر مربع دارای دو طبقه ساختمان قدیمی که به نحو مطلوب بازسازی شده است سخن گفت و تصریح کرد: این فرهنگسرا از جمله پیشنهاد‌های معاونت فرهنگی در سال 1393 بوده که پس از بررسی در کمیسیون فرهنگی و تصویب شورای اسلامی شهر همدان اجرایی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی‌، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از بودجه 15 میلیارد ریالی برای بهسازی و بازسازی این فرهنگسرا خبر داد و افزود: بخشی از پارک زرین بدرقه که این مرکز را به پارک بانوان متصل می‌کند به فضای پارک بانوان افزوده می‌شود.

رضا غلامی خجسته نگاه بلند‌مدت به برنامه‌های فرهنگی عمرانی را از اولویت‌های کاری کمیسیون فرهنگی‌، اجتماعی شورای اسلامی شهرهمدان نام برد و تصریح کرد: فرهنگ محصور یک بخش نیست‌، لذا باید تمام کارها در حوزه فرهنگی باخرد جمعی شکل گیرد.

وی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در خصوص فرهنگ که فرمودند فرهنگ مقوله‌ای است که با همه جامعه مرتبط است و نمی توان از آن گریزی داشت را سرلوحه کار خود دانست و گفت: انتظار می‌رود با رویکرد فرهنگی بتوانیم این فرهنگسرا را به زودی آماده بهره‌برداری کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی‌‌، اجتماعی شورای اسلامی شهر، ارتقاء سطح فرهنگ‌، فعال نمودن تشکل مردمی ویژه بانوان‌، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزش شهروندی، علمی‌،‌ تفریحی، مذهبی و ورزشی ویژه بانوان و ... را در راستای توانمند‌سازی بانوان از جمله اهداف احداث فرهنگسرای شهربانو دانست.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.